آفتاب

«جب بوش» انگشت اتهام را به سمت «اوباما» و «هیلاری کلینتون» میگیرد

«جب بوش» انگشت اتهام را به سمت «اوباما» و «هیلاری کلینتون» میگیرد

کاندیداهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سعی دارند تا با به رخ کشیدن ضعف دولت «اوباما» در حوزه سیاست خارجی حمایت بیشتری را به خود جلب کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پولیتیکو، «جب بوش» پسر و برادر دو رئیس جمهور اسبق آمریکا که خود نیز به عنوان سومین فرد از این خانواده  جمهوری خواه رویای ورود به کاخ سفید را در سر می پروراند، قرار است امروز سه شنبه درباره عزم خود برای مبارزه با داعش سخنرانی کند.

البته این موضوع بیشتر برای زیر سؤال بردن عملکرد «باراک اوباما» رئیس جمهور و «هیلاری  کیلینتون» وزیر سابق امور خارجه آمریکا در حوزه سیاست خارجی انتخاب شده به ویژه آنکه این روزها خانم کلینتون به اصلی ترین رقیب جمهوری خواهان در عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بدل شده است.

گفته می شود در این سخنرانی جب بوش قصد دارد با تمرکز برعدم توانایی دولت اوباما به حفظ صلح پس از پایان جنگ عراق ذهن مردم را از برادرش «جرج دبیلو بوش» که آغاز گر این جنگ بود دور کند.

به اعتقاد کارشناسانی که با نوع سخنرانی های جب بوش آشنا هستند، وی در سخنرانی که در ساعت ۹ امشب به وقت محلی در کتابخانه «رونالد ریگان» ایالت کالیفرنیا برگزار می شود، دستور اوباما برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق را دلیل اصلی ریشه دواندن داعش در این کشور جلوه خواهد داد.

علاوه بر این، وی سیاست های هیلاری را که در دور نخست ریاست جمهوری اوباما عهده دار وزارت امور خارجه آمریکا بود، دلیل قدرت گرفتن داعش در خاورمیانه معرفی خواهد کرد.

ادعا می شود که سخنرانی امشب فرصت خوبی برای به رخ کشیدن توانمندی جب بوش در سیاست خارجی باشد- عرصه ای که جولانگاه کاندیداهای جمهوری خواه انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا است.

بوش در این سخنرانی علاوه بر اتخاذ راهکار مناسب برای مبارزه با داعش به افزایش بودجه وزارت دفاع آمریکا نیز اشاره خواهد کرد- وعده ای که حمایت از وی را در بین نیروهای نظامی آمریکا تضمین می کند.

محورهای سخنرانی بوش شامل استراتژی وی علیه داعش که استراتژی هجومی است و اینکه اگر در انتخابات 2016 برنده شود شروع به اقداماتی برای رفع تهدید می کند.گفته می شود که وی در این سخنرانی از داعش به عنوان محور شرارت جهان امروز یاد کرده و وعده می دهد که از همه امکانات و منابع برای مهار و مبارزه با آن استفاده کند. یکی دیگر از ادعاهای وی توسل به کشورهای دوست و متحد واشنگتن برای مبارزه با داعش است تا بار دیگر رهبری آمریکا را در این منطقه حساس از جهان تضمین کنند.

کد N917838

وبگردی