آفتاب

خبرگزاری فرانسه: سفر ظریف به ترکیه به تعویق افتاد

خبرگزاری فرانسه: سفر ظریف به ترکیه به تعویق افتاد

واحدمرکزی خبر نوشت:

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، منابع خبری ترکیه اعلام کردند سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به ترکیه به تعویق افتاده است.

یک منبع دیپلماتیک ترک روز سه شنبه اعلام کرد سفر کاری وزیر امور خارجه ایران به ترکیه که برای روز سه شنبه برنامه ریزی شده بود، به تعویق افتاده است. این منبع که نامش فاش نشده است، بدون این که به علل احتمالی تعویق سفر ظریف به ترکیه اشاره کند، تصریح کرد این سفر به تاریخ نامعلوم دیگری موکول شده است.
قرار بود وزیر امور خارجه ایران در سفر به ترکیه با مولود چاوش اوغلو همتای ترک خود دیدار کند. ترکیه در هفته های اخیر با موج گسترده ای از خشونتها روبرو شده است که حزب کارگران کردستان (پ ک ک) و گروه
تروریستی داعش در آن دخیل هستند.
محمد جواد ظریف در مطلبی که روز سه شنبه در روزنامه جمهوریت وابسته به جناح مخالف ترکیه منتشر شد، سیاست های آمریکا در خاورمیانه را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
ترکیه یکی از متحدان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو و از دوستان نزدیک آمریکا محسوب می شود.
آمریکا و ترکیه ژوئیه گذشته توافق نامه ای امضا کردند که طبق آن پایگاههای هوایی ترکیه به روی هواپیماهای آمریکایی که مواضع داعش را در سوریه و همچنین عراق هدف قرار می دهند، باز خواهد بود.
آنکارا و تهران در رابطه با مناقشه مسلحانه سوریه که بیش از چهار سال است دولت بشار اسد رئیس جمهور این کشور، را در وضعیت دشواری قرار داده است، مواضع متفاوتی اتخاذ کرده اند.
ایران اصلی ترین متحد منطقه ای رژیم بشار اسد محسوب می شود این در حالی است که ترکیه با رژیم سوریه مخالف است و از هر گونه همکاری با دمشق خودداری می کند.
حسن روحانی رئیس جمهور ایران چند روز پیش در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود، همکاری نزدیک تر تهران و آنکارا را در مبارزه با گروههای افراط گرای مسلح خواستار شد.
جمهوری اسلامی ایران همچنین از ترکیه به علت این که اجازه می دهد از طریق مرزهای این کشور ستیزه جویان خارجی و سلاح وارد خاک سوریه شود، انتقاد می کند.
اواخر ژوئیه نیز در پی حملات هوایی ارتش ترکیه در خاک سوریه بر ضد داعش، ایران رعایت حاکمیت ملی کشورها را در مبارزه با تروریسم خواستار شد.

4949

کد N917833

وبگردی