آفتاب
معاون کمیته امداد خبر داد

جمع آوری 25 میلیارد تومان زکات در سال 94/ تهران و اصفهان درصدر

جمع آوری 25 میلیارد تومان زکات در سال 94/ تهران و اصفهان درصدر

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد گفت: از روز عید فطر تا پایان روز 17 مرداد ماه 25 میلیارد تومان زکات فطره جمع آوری شده است.

مصطفی خاکسار قهرودی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، با بیان اینکه طبق فتوای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، کمیته امداد مسوول جمع آوری فطریه در سطح کشور بوده و مبالغ جمع آوری شده نیز در اختیار نیازمندان هر محل و استان قرار خواهد گرفت، افزود: کمیته امداد در روز عید فطر در همه مراکز برگزاری نماز با تعبیه چهار صندوق زکات عام و سادات و کفاره عمد و غیرعمد اقدام به جمع آوری این وجوهات کرد.

وی در خصوص بیشترین زکات جمع‌آوری شده امسال نیز گفت: شهرهای تهران، اصفهان، مازندران، خراسان رضوی و شیراز به ترتیب دارای بیشترین زکات جمع‌آوری شده در سال جاری هستند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره)،ضمن اشاره به مبالغ جمع آوری شده زکات فطره سال 93،گفت: سال گذشته 21 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات فطره عام و سادات در کشور جمع آوری شد؛ با توجه به زمان مشابه سال جاری ( عید فطر تا پایان 17 مردادماه) رشد و افزایش زکات فطره نسبت به سال گذشته 14 درصد بوده است.

افزایش 26 درصدی زکات جمع آوری شده

خاکسار در خصوص مبالغ جمع آوری شده "کفاره" نیز تصریح کرد: سال گذشته 2 میلیارد و 700 میلیون تومان کفاره جمع آوری شد؛ امسال نیز 3 میلیارد و 500 میلیون تومان جمع شده که نسبت به سال گذشته 26 درصد رشد داشته است .

وی در پایان عنوان کرد: مراکز خیریه نیز با کمیته امداد برای جمع آوری فطریه همکاری کرده و مبالغ صندوق ها به سرعت تا پایان روز عید فطر و چند روز بعد از آن جمع آوری و به افرادی که از قبل شناسایی شده و یا نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد اهدا شده است .

انتهای پیام

کد N917823

وبگردی