آفتاب

مذاکرات آمریکا، روسیه و عربستان برای حل بحران سوریه ادامه می‌یابد

مذاکرات آمریکا، روسیه و عربستان برای حل بحران سوریه ادامه می‌یابد

وزارت خارجه آمریکا بر ادامه تلاش‌های این کشور با همکاری عربستان و روسیه برای حل بحران سوریه تاکید و اعلام کرد دیدارهای وزرای خارجه سه کشور در این رابطه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العربیه، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران از ادامه مذاکرات وزرای خارجه آمریکا، روسیه و عربستان برای حل سیاسی بحران سوریه خبر داد و با اشاره به اینکه نشست اول سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و جان کری، وزیر خارجه آمریکا و عادل الجبیر همتای عربستانی آنها در دوحه بسیار مهم بوده است، گفت که اطلاعی از زمان و تاریخ دقیق مذکرات بعدی این وزرا ندارد اما می‌داند آنها برای انجام دیدارهای مشترک به توافق رسیده‌اند.

کربی در ادامه اظهار داشت که کری و لاوروف در حاشیه نشست اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا که چند روز پس از نشست دوحه بود، با یکدیگر درباره موضوعات مختلفی از جمله سوریه گفت‌وگو کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر لزوم تحت فشار گذاشتن دولت سوریه، وضعیت این کشور را برای آینده بدتر توصیف کرد و گفت: در آینده باید کارهای زیادی انجام شود.

کربی در ادامه از دولت سوریه خواست با رفع تمامی اتهامات مازن درویش، فعال حقوقی سوریه و رئیس مرکز رسانه و آزادی بیان این کشور، وی آزاد شود.

درویش 41 ساله که متهم به ارتکاب جنایات تروریستی است 16 فوریه 2012 در دفتر کار خود در دمشق بازداشت شد. آمریکا در ادامه این بیانیه بر ادامه تلاش‌هایش برای آزادی فوری زندانیان سوری تاکید کرد.

مقامات سوریه نیز اعلام کردند درویش که از فوریه 2012 به اتهام ترویج تروریسم بازداشت شده بود، به قید وثیقه آزاد شده و تاریخ جلسه بعدی دادگاه وی 31 اوت 2015 خواهد بود.

انتهای پیام

کد N917696

وبگردی