آفتاب

هیئت عالی رتبه امنیتی سعودی با مقامات سوریه دیدار کردند

هیئت عالی رتبه امنیتی سعودی با مقامات سوریه دیدار کردند

واحد مرکزی خبر نوشت:

یک روزنامه لبنانی از سفر هیئت عالی رتبه امنیتی عربستان به دمشق و گفتگو با مقامات امنیتی سوری خبر داد و اعلام کرد دو کشور علاوه بر موضوع امنیتی در حال رایزنی در خصوص مسائل سیاسی نیز هستند.

روزنامه «الدیار»، لبنان نوشت هیئتی متشکل از افسران امنیتی به ریاست رئیس دستگاه اطلاعات و امنیت عربستان سعودی با سفر به دمشق با سرلشکر علی مملوک، رئیس دفتر امنیت ملی سوریه، دیدار و گفتگو کرده است.

به نوشته این روزنامه، این سفر در پاسخ به سفر اخیر سرلشکر مملوک به عربستان سعودی و به منظور هماهنگی در خصوص موضوع امنیتی مربوط به داعش صورت گرفته است. در این سفر در خصوص ارتباط داعش در خاک سوریه و عراق با جوانان عربستانی گفتگو شده است زیرا داعش جوانان عربستانی را برای انجام دادن اقدامات تروریستی در داخل این کشور تشویق می کند.

به نوشته این روزنامه، روابط عربستان و سوریه در حال بهبودی است، اما این روند با کندی پیش می رود. در همین حال، کشور عمان برای برگزاری نشست بین ولید المعلم و عادل الجبیر وزیران امور خارجه سوریه و عربستان در مسقط برنامه ریزی می کند.

ولید المعلم اخیرا با سفر به عمان با یوسف بن علی وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد. قرار است عمان میانجیگیری سیاسی بین سوریه و عربستان را برعهده بگیرد که در این صورت از سرگیری روابط دو کشور به موضوع امنیتی محدود نخواهد شد.

5252

کد N917639

وبگردی