آفتاب

مسقط باز هم میانجی یک بحران شد

مسقط باز هم میانجی یک بحران شد

واحد مرکزی خبر نوشت:

نگاهها برای حل بحران یمن به مسقط پایتخت عمان دوخته شده است.

شبکه تلویزیونی المنار با اعلام این مطلب افزود:‌ در حالی که متجاوزان سعودی به حملات خود به یمن ادامه می دهند نگاهها به مسقط پایتخت سلطان نشین عمان دوخته شده است که هیئتی از جنبش انصار الله و حزب کنگره عمومی [ حزب علی عبد الله صالح رئیس جمهور مخلوع یمن] با اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل متحد به یمن دیدار خواهد کرد تا درباره تلاشها برای حل وفصل بحران این کشور گفتگو کنند.

نرجس الحاج حسن دیرانی گزارشگر المنار در گزارشی گفت : دیدارها در مسقط در میان پنهانکاری شدید ادامه دارد و قرار است هیئتی از جنبش انصار الله و کنگره عمومی با شیخ احمد ملاقات و درباره تلاشها برای توقف تجاوز به یمن گفتگو کند.
در حالی که طرحهای مطرح شده مبهم است خبرهای درز یافته نشان می دهد ولد الشیخ حامی دیدگاههایی است که به جای قطعنامه 2216شورای امنیت به مثابه طرح جدید سازمان ملل متحد خواهد بود و چهارشنبه این هفته نتایج این مذاکرات در شورای امنیت بروز خواهد کرد.

تحرکات مردمی در داخل یمن در حمایت از گزینه‌های راهبردی ادامه دارد و یمنی‌ها در استانهای عمران واقع در شمال و ذمار در غرب یمن در حمایت از این گزینه ها تجمع کردند.

یک جوان گفت:« سید عبدالملک بدر الدین الحوثی [ رهبر جنبش انصار الله ] که به ما قول داده است از این کشور دفاع خواهد کرد خودش را فدا کرده است. جان ما که از او ارزشمندتر نیست.»

زنان نیز در منطقه مَرانه در حمایت از گزینه های راهبردی تجمع کردند.یک زن گفت:« این تجمع برای حمایت از گزینه های راهبردی است.»

ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز یک خودرو نظامی ارتش سعودی را در ظهران عسیر منهدم کردند که به کشته یا زخمی شدن نظامیان داخل آن منجر شد.

یگانهای نظامی یمنی به مرکز نظامی الضبع در ظهران عسیر یورش بردند و یک دستگاه خودرو را منهدم کردند.
یگانهای موشکی ارتش و کمیته های مردمی اعلام کردند توانسته اند یک دستگاه خودروی نظامی سعودی را در مرکز نظامی جلاح منهدم کنند.

یک نفر گفت:« ما برای هر گزینه ای که عبد الملک الحوثی اعلام کند آماده ایم.» یک نفر دیگر گفت:« ملتی که شعار هیهات منا الذله را سر دهد زیان نخواهد کرد.»
نبردها در اطراف شهر زنجبار مرکز استان ابین بین ارتش و کمیته های مردمی یمن از یک طرف و نیروهای مهاجم اماراتی و سعودی و هزاران فرد مسلح القاعده از طرف دیگر ادامه دارد.

از طرف دیگر جنگنده های سعودی به اهداف جنبش جنوب در عدن حمله کردند که دهها نفر از اعضای این جنبش کشته و شمار دیگری زخمی شدند.

5252

کد N917599

وبگردی