آفتاب

دیدار دبیرکل مجمع تقریب با سفیر اردن در تهران

دیدار دبیرکل مجمع تقریب با سفیر اردن در تهران

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با سفیر اردن در تهران و نماینده پارلمان اردن دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با سفیر اردن در تهران و نماینده پارلمان اردن دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله محسن اراکی در دیدار با سفیر اردن که با حضور منوچهر متکی معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب و آذرشب مدیر کل آفریقا و عربی مجمع جهانی تقریب برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که روابط جمهوری اسلامی ایران و اردن بویژه در زمینه تقریب مذاهب اسلامی توسعه یابد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: اردن در سال‌های اخیر اقدامات برجسته و خوبی در زمینه تقریب بین مذاهب اسلامی انجام داده و نشست‌هایی نیز در این زمینه برگزار کرده است.

عبدالله ابورمان سفیر اردن نیز در این دیدار با اشاره به شرایط حساس منطقه اظهار کرد: شرایط کنونی کشورهای عربی بسیار تأسف‌بار و نگران کننده است.

وی با بیان این‌که «الان شاهد جنایت تروریست‌ها در کشورهای منطقه بویژه سوریه و عراق هستیم» اظهار کرد: در شرایط کنونی نیازمند تلاش‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای شناساندن ماهیت تکفیری‌ها و تروریست‌ها هستیم.

دیدار آیت‌الله اراکی و نماینده پارلمان اردن

آیت‌الله اراکی همچنین در دیدار با دکتر "محمد العشاء الدوایمه" نماینده پارلمان اردن ضمن تأکید بر توسعه روابط میان ایران و اردن بویژه در زمینه تقریب مذاهب اسلامی خواستار همکاری میان اردن و سازمان خیریه اسلامی(سخا) شد.

وی با بیان این‌که «الان نیازمند فعالیت‌های میدانی تقریب هستیم» اظهار کرد: مؤسسه خیر اسلامی با هدف کمک و حمایت از نیازمندان چه شیعه و چه سنی در کشورهای اسلامی راه اندازی شده است.

نماینده پارلمان اردن نیز در این دیدار با بیان این‌که «تجارت موجب گسترش اسلام می‌شود» اظهار کرد: اسلام در آفریقا و بسیاری از نقاط دنیا بوسیله تجار گسترش یافته است.

در این دیدار "عبدالله سهرابی" معاون امور اجتماعی مجمع جهانی تقریب نیز حضور داشت.

انتهای پیام

کد N917596

وبگردی