آفتاب

نماینده پارلمان اروپا: نیازی به نیروهای بیشتری از ناتو در لهستان نیست

نماینده پارلمان اروپا: نیازی به نیروهای بیشتری از ناتو در لهستان نیست

یکی از اعضای پارلمان اروپا اعلام کرد، لهستان با چنان تهدیدی مواجه نیست که نیاز به حضور بیشتر ناتو در این کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "زانیس کوربین مایک"، یکی از اعضای لهستانی پارلمان اروپا در پاسخ به سوالی درباره درخواست اخیر رئیس‌جمهوری این کشور مبنی بر افزایش حضور ناتو در لهستان اظهار کرد: به نظر من هیچ خطری در حال حاضر لهستان را تهدید نمی‌کند.

این در حالی است که هفته گذشته آندری دودا، رئیس‌جمهور لهستان خطاب به پارلمان اروپا خواستار افزایش حضور نیروهای ناتو در این منطقه ژئوپولتیکی شده بود. لهستان در پی افزایش تنش‌ها در اوکراین از آوریل 2014 نسبت به افزایش اقدامات متجاوزانه مسکو نگران است.

کوربین مایک در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد: لهستان در درگیری شرق اوکراین باید بی‌طرف بماند. این جنگ، جنگ اوکراین است و لهستان هیچ تقابلی با روسیه ندارد.

کوربین در ادامه همچنین تاکید کرد: ناتو به ویژه پس از پنجاهمین سالگرد این ائتلاف بیشتر متمرکز بر منافع آمریکاست.

ناتو پس از الحاق کریمه به روسیه در مارس 2014 سیاست افزایش حضور خود در شرق اروپا را در پیش گرفت؛ اقدامی که رهبران ناتو آن را واکنشی به سیاست خارجی متجاوزانه مسکو توصیف کردند اما روسیه مکرراً اعلام می‌کند که افزایش فعالیت‌های این ائتلاف در نزدیکی مرزهای این کشور ثبات منطقه‌ای را تضعیف می‌کند.

پیش از این علاوه بر لهستان، لتونی، استونی و لیتوانی نیز خواستار استقرار دایمی نیروهای ناتو در خاک خود شده بودند؛ درخواستی که روسیه آن را تلاشی در جهت افزایش تنش‌ها در مرزهای خود قلمداد کرده‌اند.

طی ماه‌های اخیر دولت‌های لهستان و اوکراین برای ایجاد یک حریم امنیتی از سوی ناتو فشار بسیاری به واشنگتن وارد کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N917559

وبگردی