آفتاب
تحولات عراق؛

۱۵۸ کشته و زخمی در انجفار بعقوبه/ هلاکت ۳ تروریست داعشی درالرمادی

۱۵۸ کشته و زخمی در انجفار بعقوبه/ هلاکت ۳ تروریست داعشی درالرمادی

افزایش شمار قربانیان انفجار تروریستی در استان دیالی، هلاکت ۳ تروریست داعشی و ۲۱ مورد حمله هوایی ائتلاف علیه داعش از جمله تحولات امنیتی عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع عربی، دو انفجار تروریستی در شهر بعقوبه مرکز استان دیالی دست کم ۵۸ کشته و بیش از ۱۰۰ مجروح بر جای گذاشت.

به گفته منابع امنیتی انفجار اول در بازاری در منطقه «الهویدر» رخ داد که در نتیجه آن ۵۱ نفر کشته و ۸۰ نفر دیگر زخمی شد. پلیس بعقوبه اعلام کرد: فرد مهاجم پس از عبور دادن خودروی بمب گذاری شده از ایست بازرسی، به بازازی شلوغ وارد شده و آن را منفجر کرد.

انفجار دوم نیز در شرق بعقوبه رخ داد که در نتیجه آن ۷ نفر کشته و ۲۵ نفر دیگر مجروح شدند. گروهک تروریستی دعش مسئولیت این دو انفجار را برعهده گرفت.

در خبر دیگر «رائد شاکر جودت» رئیس پلیس فدرال عراق گفت ۳ تروریست داعشی در منطقه حصیبه واقع در شرق الرمادی به هلاکت رسیده و سه خودروی نظامی منهدم شد.

جودت افزود: تک تیزاندازان پلیس فدرال عراق توانستند سه تروریست داعشی را که درحال هدایت خودرو حامل سلاح به منطقه حصیبه بودند هدف قرار دهند.

از سوی دیگر نیروهای ائتلاف بین المللی علیه داعش اعلام کردند روز دوشنبه ۲۹ مورد حمله هوایی علیه مواضع داعش در عراق انجام داده اند. با این حال در این خبر به میزان تلفات گروهک داعش درنتیجه این حملات اشاره ای نشده است.

کد N917419

وبگردی