آفتاب

محکوم شدن یک ژنرال چینی به مجازات اعدام تعلیقی

محکوم شدن یک ژنرال چینی به مجازات اعدام تعلیقی

یک دادگاه نظامی در چین امروز (دوشنبه) یک ژنرال بلندپایه ارتش این کشور را به مجازات اعدام تعلیقی به اتهام ارتشاء و جرایم دیگر محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این ژنرال چینی، عالی‌رتبه‌ترین مقام ارتش این کشور است که از زمان آغاز طرح شی‌ جینپینگ، رییس جمهور این کشور برای مبارزه با فساد در ارتش، محاکمه می‌شود.

خبرگزاری شینهوای چین گزارش داد، ژنرال "گو جونشان"، رییس سابق بخش لجستیک ارتش آزادی خلق چین در ارتباط با اتهام‌های سواستفاده از قدرت، اختلاس، پذیرفتن رشوه و سواستفاده از بودجه دولتی گناهکار شناخته شده و مجازات اعدام تعلیقی دریافت کرده است.

معمولا مجازات اعدام تعلیقی در چین در صورت رفتار مناسب فرد محکوم شده بعد از دوسال ممکن است به حبس ابد تبدیل شود. خبرگزاری شینهوا گزارش کرد، گو جونشان همچنین از مقام ژنرالی خلع شده و همه دارایی‌های شخصی وی توقیف شده و تا آخر عمر از حقوق سیاسی‌اش محروم شده است.

براساس این گزارش همه اموال و تجهیزات غیرقانونی مربوط به این پرونده نیز توقیف خواهد شد.

گو جونشان سمت معاون رییس واحد لجستیک کل ارتش آزادی خلق چین را بر عهده داشت که در این سمت اختیارات گسترده‌ای درخصوص خریداری تجهیزات نظامی و قراردادهای ارتش 2.3 میلیون نفری این کشور داشت.

تحقیقات درخصوص سواستفاده های وی کمپینی علیه فساد در ارتش چین را کلید زد. براساس گزارش‌های رسانه‌ای، گو از طریق رشوه‌های عظیمی که با نقل و انتقال زمین‌های متعلق به ارتش چین در مکان‌های درجه یک در سراسر این کشور دریافت می‌کرده پول‌های زیادی به جیب زده است.

انتهای پیام

کد N917281

وبگردی