آفتاب

افزایش مرگ و میر کودکان فلسطینی به دنبال ادامه یافتن محاصره غزه

افزایش مرگ و میر کودکان فلسطینی به دنبال ادامه یافتن محاصره غزه

آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی سازمان ملل از افزایش مرگ و میر کودکان شیرخوار در نوار غزه به دنبال محاصره این منطقه توسط رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه المنار، آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) وابسته به سازمان ملل گزارش داد که محاصره نوار غزه از سال 2007 تاکنون توسط رژیم صهیونیستی باعث افزایش مرگ و میر کودکان شیرخوار فلسطینی شده است.

سامی مشعشع، سخنگوی رسانه‌ای آنروا عنوان داشت که براساس پژوهش بهداشتی صورت گرفته توسط این آژانس تعداد کودکان شیرخوار که سالانه در نوار غزه جان می‌دهند در سال 2013 ، 4 / 22 درصد افزایش یافته است.

نرخ مرگ و میر کودکان شیرخوار یکی از بهترین شاخص‌های بهداشتی برای تمام مردم جهان به شمار می‌آید.

مشعشع تاکید کرد: دقیقا نمی‌توان دلایل جان دادن کودکان شیرخوار را تعیین کرد اما بیم آن می رود که این مساله به یک پدیده گسترده در نوار غزه تبدیل شود.

رژیم صهیونیستی از سال 2007 تاکنون محاصره‌ دریایی و زمینی را علیه نوار غزه اعمال می‌کند که آنروا از نگرانی شدید خود نسبت به این محاصره اسرائیلی بر زیرساخت‌های بهداشتی نوار غزه خبر داده بود.

کودکان زیر 14 سال 45 درصد از ساکنان نوار غزه را تشکیل می‌دهند و سخنگوی وزارت بهداشت این منطقه اعلام کرده بود که محاصره نوار غزه پیامدهای بهداشتی فاجعه باری بر ساکنان غزه و در راس آن کودکان گذاشته است.

وی در ادامه افزود: جنگ اخیر اسرائیل علیه نوار غزه باعث کشته شدن 578 کودک شده است.

انتهای پیام

کد N917202

وبگردی