آفتاب

ساخت پارک ملل مسیری برای تعامل فرهنگی

ساخت پارک ملل مسیری برای تعامل فرهنگی

دبیرکل مرکز توسعه خواهرشهرهای ایران با سایر کشورها، گفت: ساخت پارک ملل در راستای آشنایی با فرهنگ‌های مختلف در دستور کار است.

علیرضا رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خاطرنشان کرد: مرکز توسعه بین‌المللی خواهرشهرهای ایران در گردهمایی انجمن‌های دوستی که در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار شد اعلام کرد روز ملی سفارتخانه برگزار می‌شود.

او ادامه داد: برنامه ساخت پارکی به اسم ملل در دست است تا هر کشوری که در ایران سفارتخانه دارد با طراحی خود فرهنگ و آداب و رسوم خود را به نمایش بگذارند. در روزهای ملی این کشورها هم برنامه‌هایی برای برنامه‌های تجاری، ورزشی و فرهنگی برگزار خواهد شد.

دبیرکل مرکز توسعه خواهرشهرهای ایران با سایر کشورها با بیان این‌که با تأسیس پارک ملل زمینه برای آشنایی بیش‌تر مردم با فرهنگ کشورهای مختلف وجود دارد، گفت: در نظر است با ارتباط بین مردم با بهره‌گیری از انجمن‌های دوستی کلیه کشورهایی که در ایران هستند، دیپلماسی عمومی مدیریت شود.

رجایی هم‌چنین در رابطه با دیپلماسی آب نیز توضیح داد: در انجمن‌های دوستی با توجه به ارتباط‌هایی که داریم هم در بحث الگوی مصرف و هم محیط زیست در راستای کاهش مصرف و انبار آب برای آینده برنامه‌ریزی کرده و در این راستا از ظرفیت‌های جهانی استفاده می‌شود.

انتهای پیام

کد N917193

وبگردی