آفتاب

جلسه مذاکرات صلح لیبی در ژنو به فردا موکول شد

جلسه مذاکرات صلح لیبی در ژنو به فردا موکول شد

جلسه مذاکرات صلح لیبی که قرار بود امروز (دوشنبه) در ژنو برگزار شود، به دلیل عدم اعلام موضع "دولت طرابلس" به فردا (سه شنبه) موکول شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، طرف‌های درگیر در لیبی که تاکنون چند دور مذاکرات را در مراکش و الجزایر با نظارت سازمان ملل برگزار کرده‌اند، قرار بود امروز نیز در ژنو مذاکراتی را برای حل بحران این کشور برگزار کنند، اما به دلیل عدم اعلام موضع نمایندگان دولت طرابلس (کنگره منحل شده لیبی) این مذاکرات به فردا موکول شد.

در ماه گذشته میلادی برخی گروه‌های لیبیایی در نشست‌های خود با نظارت سازمان ملل پیش‌نویس توافق‌نامه‌ای را برای تشکیل دولت وحدت ملی امضا کردند، اما نمایندگان کنگره منحل شده لیبی در این نشست حضور نیافتند. کنگره منحل شده لیبی توافق‌نامه مذکور را غیرالزام‌آور دانسته و از هیات سازمان ملل خواسته بود تغییراتی در پیش‌نویس مذکور اعمال کند و یا پیش‌نویس جدیدی را به نحوی که به نفع همه گروه‌های لیبیایی باشد، تدوین کند.

دولت طرابلس خواسته بود که پارلمان منحل شده قدرت قانون‌گذاری را در اختیار داشته باشد و در مقابل، خلیفه حفتر، فرمانده "ارتش ملی لیبی" که حامی دولت طبرق است، در بخش نظامی باقی بماند.

در حال حاضر در لیبی دو دولت طرابلس و طبرق فعالیت می‌کنند. دولت طبرق از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است و دولت طرابلس از سوی برخی کشورهای منطقه از جمله قطر و ترکیه حمایت می‌شود و دوره فعالیت آن به پایان رسیده است.

انتهای پیام

کد N917069

وبگردی