آفتاب
منادی در گفتگو با مهر خبر داد؛

رایزنی وزارت اقتصاد با بهارستان برای منتفی شدن استیضاح طیب‎نیا

رایزنی وزارت اقتصاد با بهارستان برای منتفی شدن استیضاح طیب‎نیا

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، از رایزنی وزارت اقتصاد با نمایندگان برای منتفی شدن استیضاح علی طیب‎نیا وزیر اموراقتصادی و دارایی خبر داد.

علیرضا منادی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص تصویب استیضاح وزیر اقتصاد در نشست دیروز هیات رئیسه مجلس، گفت: برای وزیری که سه کارت زرد از مجلس دریافت می‌کند، استیضاح در اولویت قرار دارد.

نماینده مردم تبریز گفت: بلافاصله بعد از آنکه وزیر سومین کار را دریافت کرد، ۲۵ نفر امضای استیضاح طیب‌نیا را به هیات رئیسه ارائه دادند.

وی ادامه داد: در این موارد هیات رئیسه علل استیضاح را پیگیری نمی‌کند، زیرا وزیری که سه بار کارت گرفته مستحق به جریان افتادن هر چه سریع‌تر استیضاح می‌داند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، افزود: گام بعدی، اعلام وصول استیضاح وزیر در هفته آینده است.

وی با بیان اینکه در صورت انصراف نمایندگان، احتمال منتفی‌شدن استیضاح وجود دارد، گفت: وزارت اقتصاد نیز در حال رایزنی با نمایندگان برای پس گرفتن امضاهایشان است.

منادی در خصوص محورهای استیضاح گفت: افزایش مالیات اصناف و مشکلاتی که در پی انحلال موسسه میزان برای مردم ایجاد شده، از محورهای اصلی استیضاح طیب‌نیا است.

به گزارش مهر، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی روز گذشته به دلیل افزایش فشارمالیالتی بر اصناف سومین کارت زرد خود را از مجلس دریافت کرد.

کد N916916

وبگردی