آفتاب
رهبر پ ک ک:

هدف ترکیه از حمله به پ ک ک حمایت از داعش است

هدف ترکیه از حمله به پ ک ک حمایت از داعش است

یکی از رهبران سرشناس حزب کارگران کردستان (پ ک ک) هدف اصلی ارتش ترکیه در حمله به مواضع این حزب در شمال عراق را حمایت از داعش و تضعیف موقعیت مبارزین کرد در برابر این گروه تروریستی بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «جمیل بیک» یکی از رهبران حزب کارگران کردستان، در مصاحبه با بی بی سی، ترکیه را متهم کرده است که با حمله به اعضای این گروه، در واقع مشغول محافظت از داعش است و به اعتقاد او «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، خواهان موفقیت داعش است تا مانع دستاوردهای کردها شود.

این رهبر حزب کارگران کردستان در ادامه گفت: ادعای ترکیه این است که دارد با داعش می جنگد اما در واقع درحال جنگ با پ‌ک‌ک است. هدف آنها محدود کردن نبرد پ‌ک‌ک علیه داعش است. ترکیه درحال محافظت از داعش است.

بیک که در غیاب عبدالله اوجالان درحال حاضر رهبر پ ک ک است اضافه کرد:‌ اردوغان پشت سر قتل عام های انجام شده توسط داعش است. هدف او متوقف کردن پیشروی کردها علیه داعش و در نتیجه پیشبرد برنامه ترکی بودن در ترکیه است.

جمیل بیک همچنین گفت که مذاکره تنها راه پایان مناقشه مربوط به کردهاست.

وی همچنین اضافه کرد که پ‌ک‌ک در صورتی دست از نبرد خواهد کشید که ترکیه به عملیات نظامی اش پایان دهد، و خواستار نظارت بین المللی بر آتش بس شد.

این در حالی است که «احمد داوداوغلو» نخست وزیر ترکیه، قبلا گفته است که حملات هوایی علیه پ‌ک‌ک تا زمان تسلیم شدن این گروه ادامه خواهد یافت.

کد N916874

وبگردی