آفتاب
مدیرعامل بیمه ایران اعلام کرد

تبدیل زیان انباشته 1500 میلیاردی به سود 25 میلیارد تومانی

تبدیل زیان انباشته 1500 میلیاردی به سود 25 میلیارد تومانی

مدیرعامل شرکت بیمه ایران از تغییر وضعیت بیمه ایران از زیان انباشته 1500 میلیاردی تومانی به سود 25 میلیاردی تومانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمود امراللهی در نشست خبری به روند سوددهی بیمه ایران در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: این شرکت از سال گذشته به سود رسیده و زیان انباشته 1500 میلیارد تومانی در سال گذشته را به سود 25 میلیارد تومانی تبدیل کرده است.

وی افزود: با لحاظ 300 میلیارد تومان ذخایر، میزان ذخایر گرفته شده به 1800 میلیارد تومان رسیده و در کنار آن 25 میلیارد تومان نیز سود حاصل شده است.

وی 80 درصد از زیان انباشته این شرکت در سال های گذشته را متعلق به رشته‌های شخص ثالث و درمان دانست و تصریح کرد: از ابتدای شروع اجرای طرح تاکنون 110 هزار فقره بیمه نامه" مان" صادر شده است.

امراللهی همچنین در خصوص پیش نویس قانون شخص ثالث گفت: در پیش نویس قانون شخص ثالث در واقع جنبه اجتماعی این رشته بیمه ای به بازرگانی رجحان داده شده است به طوری که آمار نشان می دهد صنعت بیمه در رشته ثالث زیان ده است و رویکرد قانون گذار در اتخاذ این تصمیم این است که جنبه اجتماعی رشته ثالث پررنگ تر شود.

به گفته وی شاید این تصمیم برای خصوصی‌ها مطلوب نباشد، اما طبق پیش نویس قانون جدید شرکت‌ها در صدور شخص ثالث مختار خواهند بود و البته جهت فعالیت دراین رشته بیمه ای باید از بیمه مرکزی مجوزهای لازم را دریافت کنند.

امراللهی با بیان اینکه یکی از اهداف قانونگذار از اتخاذ این تصمیم دفاع از حقوق بیمه گذاران است، تاکید کرد:اتخاذ این تصمیم از دو جنبه قابل بررسی است اولا با این تصمیم شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند کسب و کار آزاد داشته باشند و الزامات برای صدور این رشته بیمه‌ای برداشته می‌شود، دوما تعهدات لازم در قبال حقوق مردم حفظ می‌شود.

انتهای پیام

کد N916872

وبگردی