آفتاب

انتقاد احمدی لاشکی از شرایط برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش

انتقاد احمدی لاشکی از شرایط برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از شرایط لحاظ شده برای برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت که این شرایط مانع از ثبت نام برخی از معلمان پیش دبستانی و خرید خدمت آموزشی می‌شود که باید سقف سنی واجدان شرایط شرکت دراین آزمون 5 سال افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، قاسم احمدی لاشکی در نطق میان دستور در صحن علنی امروز دوشنبه مجلس با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا بخصوص 157 غواص شهید و تبریک روز خبرنگار گفت: انتظار می‌رود همگان از مجلس و دولت در حمایت از قشر فهیم خبرنگار تمامی تلاشش را جهت التزام بخشی و ساما‌ندهی ، امنیت و ثبات شغلی بخصوص رفع مشکلات بیمه‌ای آنها مصروف کند.

وی با اشاره به تجمع معلمان پیش دبستانی در مقابل مجلس گفت: دو روز است عده‌ای به طور متوالی در بیرون از مجلس فریاد از سر حق خواهی سر داده‌اند و آنها شب گذشته را مقابل مجلس به صبح رساندند که برخی از نمایندگان همچون آقای قاضی‌پور و آقای حسینی شب گذشته بین آنها حاضر شدند که این خود نشان می‌دهد که نمایندگان همراه و همدل آنها هستند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این که تجمع کنندگان از نیروهای خرید خدمات آموزشی و پیش دبستانی‌ها هستند افزود: در چنین شرایطی وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد برای تامین نیروی انسانی متعهد و کارآمد مورد نیاز تعداد سه هزا رو 704 نفر افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون به صورت پیمانی استخدام کند.

احمدی لاشکی با قدردانی از اقدامات وزیر آموزش و پرورش، این شرایط را دچار اشکالاتی دانست و توضیح داد: طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش حدود 770 هزار ساعت یعنی حدود 65 هزار نفر معلم ، در کشور کمبود وجود دارد حال این که در کشور حدود 5 هزار و 637 مدرسه زیر 7 نفر دانش آموز، 7 هزار و 476 مدرسه 8 تا 15 نفر دانش آموز، یعنی 13 هزار و 113 مدرسه زیر 15 دانش آموز وجود دارد.

وی با بیان اینکه 9 میلیون و 700 هزار بی سواد در کشور وجود دارد گفت: از این به بعد نباید اتفاقات تلخ بی سوادی رونق پیدا کند. باید مدارس با تعداد دانش آموزان اندک نیز ساماندهی پیدا کند.

احمدی لاشکی در ادامه خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق قانون الحاق دو تبصره به ماده 17 مصوبه مجلس وزارت آموزش و پرورش مصوب شد حداکثر ظرف مدت دو سال کلیه نیروهای خرید خدمات آموزشی و مربیان پیش دبستانی را از طریق آزمون در اولویت استخدام قرار دهد. به عبارتی دیگر این گروهها باید در آزمونی با یکدیگر رقابت می‌کردند تا از شانس و فرصت مطلوب‌تری برای ورود برخوردار باشند که عملا با آزمون مد نظر وزارت آموزش و پرورش این فرصت از آنها سلب شد.

وی ادامه داد:‌ طبق شرایط سنی لحاظ شده در آزمون وزارت آموزش و پرورش 90 درصد از این نیروها از حق ثبت نام محروم است. این آزمون به نام عده‌ای و به کام عده‌ای دیگر برگزار خواهد شد. از طرف دیگر در این آزمون استان‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند برخی از استان‌ها صد در صد نیروی بومی جذب می‌کنند و برخی دیگر ضریب 1.4 نمره مکتسب را لحاظ می‌کنند که این با عدالت منافات دارد.

نماینده مردم نوشهر تاکید کرد:‌با توجه به سابقه‌ی جذب نیروهای غیر بومی که پس از مدت زمان محدود متقاضی انتقال خواهد شد به هیچ عنوان اجازه جذب نیروی غیر بومی را در حوزه انتخابیه‌ام نمی‌دهم.

وی در ادامه در قالب پیشنهادی با تاکید بر لزوم افزایش سقف سنی 5 ساله برای متقاضیان ثبت نام در آزمون آموزش و پرورش گفت: امروز اولین جلسه کمیسیون‌های مشترک برنامه و بودجه ، اجتماعی و آموزش در مجلس برای بررسی طرح حق‌التدریسی در مجلس برگزار می‌شود که امیدوارم با رای مثبت نمایندگان بتوان از قبل این قانون حق‌التدریسی مشکل آنها شود.

احمدی لاشکی در ادامه خطاب به نوبخت گفت: شاخص‌های توزیع اعتبارات ماده 180 بعضا غیر کارشناسی است که با وضعیت موجود تطابق ندارد. این رویه باعث وارد شدن ظلم آشکار به برخی حوزه‌های انتخابیه شده سات. انتظار می‌رود قبل از هرگونه اقدام و مبادلات موافقت نامه نسبت به اصلاح روند اقدام شود.

وی همچنین با قدردانی از وزیر راه و شهرسازی برای رفع نواقص قطعه 4 آزاد راه تهران شمال – محدوده مرزن آباد چالوس خواستار نظارت و بازدید لازم به صورت دقیق شد تا در میان فراوانی کار خلف وعده صورت نگیرد با توجه به این که برای افتتاح قطعات یک و دو به مردم وعده داده‌ایم.

انتهای پیام

کد N916765

وبگردی