آفتاب

سفیر انگلیس: نقش ترکیه در مقابله با داعش کلیدی است

سفیر انگلیس: نقش ترکیه در مقابله با داعش کلیدی است

سفیر انگلیس در آنکارا با برجسته‌ کردن نقش ترکیه در روند رسیدگی به آوارگان جنگ زده گفت که آنها در مبارزه با داعش نقشی کلیدی و مهم دارند و این کشور از اول هم عضوی از ائتلاف ضد داعش بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ریچارد مور، سفیر انگلیس در ترکیه در مصاحبه با روزنامه حریت تاکید کرد، سرزنش کردن اقدامات ترکیه در مبارزه علیه داعش اقدامی اشتباه است.

وی رویکرد خوب ترکیه در پذیرش آوارگان را قابل تقدیر توصیف کرد. به گفته این دیپلمات، ترکیه در حال انجام وظایف و مسولیت‌های خود در قبال موج گسترده آوارگان و نیز مقابله با تروریست‌های خارجی است و موج بازداشت شبه نظامیان مظنون به عضویت در داعش، به ائتلاف ضدداعش قوت قلب می‌دهد.

ریچارد مور درباره اقدام اخیر ترکیه در بازکردن پایگاه هوایی اینجرلیک به روی ائتلاف ضد داعش گفت: اول از همه اینکه ترکیه به ائتلاف ضد داعش نپیوسته بلکه از ابتدا عضوی از آن بوده است. آنها روی مساله شبه نظامیان خارجی کار کرده‌اند و مراقبت دو میلیون آواره هستند و نمی‌توان این مساله را فراموش کرد. درست هفته پیش بود که مطلع شدم شخصی از خانه خود فرار کرده و خانواده وی به پلیس اطلاع داده‌اند من به وزارت خارجه رفتم تا به مقام‌ها اطلاع دهم. امروزه این امری عادی است و تقریبا هر هفته اتفاق می‌افتد. بنابراین ترکیه کارهای زیادی کرده است.

وی افزود: تحولات چند هفته اخیر برای ترکیه و ائتلاف بسیار مهم و سرنوشت ساز بوده است. با استفاده از پایگاه‌های هوایی ترکیه آمریکا می‌تواند فشار بیشتری را بر داعش وارد کند و این گامی مثبت است. علاوه بر این مقام‌های ترکیه شمار زیادی از افراد مظنون به عضویت در داعش را بازداشت کرده‌اند و این دلگرم کننده است. براساس برآورد ما حدود 700 انگلیسی به سوریه رفته‌اند و گمان می‌کنیم که نیمی از آنها به انگلیس بازگشته‌اند.

سفیر انگلیس در آنکارا همچنین بار دیگر به تعهد کشورش برآموزش و تجهیز مخالفان سوری تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N916761

وبگردی