آفتاب

انتقاد رسایی از مقایسه توافقنامه هسته‌ای با قرارداد 598

انتقاد رسایی از مقایسه توافقنامه هسته‌ای با قرارداد 598

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دولت صراحتا می‌گوید که نمی‌خواهد توافقنامه هسته‌ای را به عنوان لایحه به مجلس ارائه کند و رییس مجلس هم در حال توجیه این اقدام نابه جای دولت است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دولت صراحتا می‌گوید که نمی‌خواهد توافقنامه هسته‌ای را به عنوان لایحه به مجلس ارائه کند و رییس مجلس هم در حال توجیه این اقدام نابه جای دولت است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، حمید رسایی طی تذکری در جلسه علنی امروز مجلس با استناد به ماده 137 و بند 11 ماده 34 آیین نامه داخلی مجلس اظهار کرد: دولت ملزم است کلیه توافقنامه‌های خود را به صورت لایحه به مجلس ارائه کند. مثل لایحه بین ایران و ژاپن در مورد انتقال محکومین به حبس که امروز در دستور کار مجلس است، گرچه تنها تبادل دو زندانی است و چیزی نیست البته مهم است ولی مهمتر ازاینها هم وجود دارد.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد:‌ صراحتا دولت می‌گوید که توافق نامه هسته‌ای را به عنوان لایحه نمی‌خواهم ارائه کنم. دیروز هم از آقای انصاری سوال کردم گفتند قصد چنین کاری را ندارند.

نماینده مردم تهران در ملجس با بیان این که رئیس مجلس نیز به جای دفاع از حق مجلس در حال توجیه این اقدام نابجای دولت است گفت: دو هفته قبل باید کمیسیون ویژه برای بررسی برجام تشکیل می‌شد اما دیروز و امروز هم این اتفاق نیفتاد و امروز هم قصد تعیین این کمیسیون ویژه را ندارند.

وی با مورد خطاب قرار دادن نمایندگان اظهار کرد:‌ نمایندگان محترم در حال دور خوردن هستیم چشممان را باز کنیم و بیدار شویم. رهبر انقلاب فرموده‌اند توافق نامه باید در مسیری که در قانون پیش بینی شده پیش رفته و بررسی شود .

به گزارش ایسنا، دراین هنگام ابوترابی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت اظهار کرد: این موضوع در دستور جلسه نبوده است اما آقای رسایی تاکید کرد که چرا این موضوع در دستور چاپ شده است.

رسایی ادامه داد: سوال اینجاست چرا مجلس را از روند بررسی برجام حذف می‌کنند، با این وضعیت مجلس نمی‌تواند به طور دقیق برجام را بررسی کند.

این نماینده مجلس اظهار کرد:‌رئیس جمهور تا به حال دو سه هفته یک بار در جلسات شورای عالی امنیت ملی شرکت می‌کرد اما الان جلسات یک روز در میان تشکیل می‌شود.

رسایی خاطر نشان کرد‌: رئیس مجلس توافق نامه را با قرارداد 598 مقایسه می‌کند که آنجا بحث صلح و جنگ بود.

به گزارش ایسنا ابوترابی فرد ضمن تاکید بر اینکه شما برای مخالفت با موضوع در دستور وقت گرفتید و باید انضباط مجلس را رعایت کنید گفت: بصورت یک باکس انتخاب اعضای کمیسیون ویژه در دستور قرار داشته اما در دستور روزانه نبوده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه مجلس این موضوع در مجلس در دستور کار و بررسی قرار خواهد گرفت و موضوعی است که از آغاز هم در دستور کار شورای عالی امننیت ملی بوده است.

رسایی همچنین اظهار کرد‌: اما آقای لاریجانی می‌گوید که قطعنامه 598 هم به مجلس نیامد البته بنده مخالف شورای عالی امنیت ملی هم نیستم.

انتهای پیام

کد N916590

وبگردی