آفتاب

انگلیس، اسپانیا را به نقض حاکمیتش بر تنگه جبل الطارق متهم کرد

انگلیس، اسپانیا را به نقض حاکمیتش بر تنگه جبل الطارق متهم کرد

دولت انگلیس ضمن متهم کردن اسپانیا به نقض حاکمیت این کشور در تنگه جبل الطارق گفت، کشتی‌های دولت مادرید مرتبا و به صورت غیرقانونی و بدون اطلاع قبلی وارد آب‌های قلمرویی انگلیس شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اختلاف تازه‌ترین مناقشه در مشاجره‌های دیپلماتیک بین انگلیس و اسپانیا بر سر تنگه جبل الطارق است که حدود 300 سال پیش به انگلیس واگذار شد اما مقامات اسپانیا در حال حاضر خواستار بازپس گیری آن هستند.

هوگو سووایر، یکی از معاون‌های وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای گفت: این تهاجم‌های مکرر به آب‌های قلمرویی تنگه جبل الطارق انگلیس نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور توسط یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا است و ما این مساله را به عنوان یک موضوع مهم با مقامات اسپانیا در میان خواهیم گذاشت.

انگلیس معتقد است، کشتی‌های مهاجم اسپانیا قایق های دیگر را که ممکن است مرتکب جرائم نامشخصی شده باشند تعقیب کرده است.

هوگو سووایر گفت: براساس قوانین بین المللی دریایی کاملا غیرقانونی و غیرقابل قبول است که اسپانیا بدون اطلاع وارد آب‌های قلمرویی تنگه جبل الطارق شود.

این در حالی است که اسپانیا انجام هرگونه کار اشتباهی را رد کرده و یکی از مقامات وزارت امور خارجه اسپانیا گفت: این آب‌ها متعلق به اسپانیا هستند.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، افزود: قایق‌های اسپانیایی در حال گشت زنی در آب‌های اسپانیا برای کنترل فعالیت‌های غیرقانونی همچون قاچاق تنباکو یا ماهیگیری غیرقانونی بوده‌اند.

انتهای پیام

کد N916545

وبگردی