آفتاب
تحولات عراق؛

هلاکت و بازداشت ۳۱ داعشی/ انتخابات زودهنگام در اقلیم کردستان

هلاکت و بازداشت ۳۱ داعشی/ انتخابات زودهنگام در اقلیم کردستان

هلاکت ۲۴ عضو داعش و بازداشت ۷ تروریست دیگر در استان های الانبار و دیالی و احتمال برگزاری انتخابات زود هنگام در اقلیم کردستان از جمله آخرین تحولات عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع عربی، نیروهای امنیتی عراق ۲۴ تروریست داعشی را در استان الانبار و دیالی به هلاکت رسانده و ۷ تروریست دیگر را بازداشت کردند.

منابع نظامی عراق با صدور بیانیه ای اعلام کردند: نیروهایی از ارتش و پلیس عراق به همراه نیروهای مردمی و عشایر توانستند طی یک علمیاتی در مطنقه الکرمه واقع در شرق الانبار ۱۴ تروریست داعشی را به هلاکت رسانده و دو تروریست دیگر را زخمی کنند.

منابع مذکور افزودند: در این عملیات ۴ خودوری نظامی دشمن منهدم و ۱۹ بمب کشف شد و سرنشینان خودروهای نظامی نیز کشته شدند. جاسم السعدی فرمانده پلیس عراق گفت: نیروهای امنیتی یک گروه ۷ نفره از تروریست های داعش را در کوه های «حمرین» واقع در استان دیالی و صلاح الدین بازداشت کردند.

وی افزود: نیروهای امنیتی استان دیالی توانستند ۴ تروریست را به هلاکت رسانده و بیش از ۲۰۰ بمب را در شهرستان المقدادیه کشف کنند.

در همین حال یک مقام مسئول در پلیس کربلا گفت: نیروهای امنیتی ۹ نفر از تروریست های داعش را بازداشت و دو خودروی آنها را در غرب استان توقیف کردند. وی افزود: نیروهای امنیتی افراد بازداشت شده را به منظور بازجویی به مرکز امنیتی منتقل کردند.

خبر دیگر اینکه مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق گفت در صورتی که گروه های سیاسی در مورد قانون ریاست اقلیم به توافق نرسند انتخابات زودهنگام برگزار خواهد شد. وی در پیامی خطاب به شهروندان کردستان گفت: تعامل با مشکلات از طریق تحمیل و کودتا به نتیجه نخواهد رسید.

بارزانی با بیان اینکه احزاب سیاسی راه یافته به پارلمان و دولت اقلیم کردستان باید برای رسیدن به راه حل توافقی شتاب کنند، تاکید کرد: در صورتی که در این زمینه توافق حاصل نشود انتخابات زودهنگام برگزار خواهد شد.

وی از تمامی طرف ها حفظ وحدت اقلیم کردستان عراق و ایجاد فضایی برای حق تعیین سرنوشت مردم کردستان و مواجهه هشیارانه با مسائل را خواستار شد.

کد N916399

وبگردی