آفتاب

امیر قطر ماه سپتامبر به روسیه می رود

امیر قطر ماه سپتامبر به روسیه می رود

یک مقام روسیه گفت «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر سپتامبر به منظور دیدار با ولادیمیر پوتین به این کشور سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک مقام کاخ کرملین که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد بن حمد در جریان سفر خود به روسیه، ۱۴ سپتامبر در شهر «سوچی» با ولادیمیر پوتین ملاقات می کند.

در همین راستا یک مقام مسئول در سفارت قطر در مسکو با اشاره به سفر بن حمد به روسیه گفت: موضوع دیدار طرفین مسائل مختلف از جمله همکاری دوجانبه، بحران های منطقه خاورمیانه به ویژه بحران سوریه خواهد بود و طرفین شرایط امنیتی خلیج فارس را به ویژه بعد از توافق هسته ای ایران مورد بحث و بررسی خواهند داد.

این اولین سفر امیر فعلی قطر به روسیه است، بن حمد در ۲۵ ژوئن ۲۰۱۳ بعد از کناره گیری پدرش به قدرت رسید. ناظران، سفر امیر قطر به روسیه را به خاطر عمق اختلافات دو کشور غافلگیر کننده می دانند، به ویژه اینکه مسکو و دوحه اختلافات زیادی در مورد پرونده های سوریه و مصر، نفوذ ایران در منطقه و تجارت گاز دارند.

این سفر در حالی انجام می گیرد که رهبران دو کشور به ضروت رسیدن به توافق در مورد اوضاع منطقه به ویژه بعد از پایان یافتن بحران پرونده هسته ای ایران و متمرکز کردن تلاش ها برای مقابله با داعش که تهدیدی برای تمام کشورهای منطقه به شمار می آید، پی برده اند.

گفتنی است ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی نیز قصد دارد تا پیش از پایان یافتن سال جاری میلادی به روسیه سفر کند. عربستان که با روسیه به شدت درباره بحران سوریه اختلاف نظر دارد، پس از توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ تلاش کرده است تا روابط خود را با مسکو بهبود بخشد.

کد N916375

وبگردی