آفتاب
رئیس جریان صدر عراق خواستار شد؛

برگزاری تظاهرات میلیونی در صورت مخالفت پارلمان با اصلاحات دولت

برگزاری تظاهرات میلیونی در صورت مخالفت پارلمان با اصلاحات دولت

«مقتدی صدر» رئیس جریان صدر عراق در سخنانی خواستار برگزاری تظاهرات میلیونی در نقاط مختلف این کشور در صورت مخالفت پارلمان با اصلاحات اخیر دولت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه نیوز، «مقتدی صدر» رئیس جریان صدر عراق در سخنانی خواستار برگزاری تظاهرات میلیونی در نقاط مختلف این کشور در صورت مخالفت پارلمان با اصلاحات اخیر دولت شد.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه تصریح کرد: با توجه شرایط حساس کنونی کشور و تأکید همیشگی مرجعیت عالی عراق بر لزوم مبارزه با فساد، در صورتی که پارلمان با طرح های اصلاحاتی اخیر دولت مخالفت کند، از مردم می خواهیم تا تظاهرات میلیونی برگزار کنند.

از سوی دیگر، ساکنان شهر «الناصریه» واقع در استان ذی قار در حمایت از اصلاحات اخیر حیدر العبادی تظاهرات گسترده برپا کردند.

در همین حال، صدها نفر از فعالان و نخبگان سیاسی عراق با برگزاری تظاهرات گسترده در میدان «التحریر» از اصلاحات اخیر نخست وزیر این کشور ابراز رضایت کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات تصریح کردند که روز جمعه هفته جاری نیز تظاهراتی را در مقابل مقر پارلمان برگزار خواهند کرد تا رضایت خود را به پارلمان نیز اعلام کنند.

گفتنی است، حیدر العبادی امروز در راستای کاهش هزینه های دولت و بهبود سطح معیشتی و سیاسی عراق دستور داد شمار محافظان مقامات عراق کاهش یابد و سمت معاونان ریاست جمهوری و نخست وزیری عراق حذف شود.

کابینه عراق با اتفاق آراء این طرح را تصویب کرد. جریان صدر عراق نیز با صدور بیانیه ای از آن حمایت کرد.

کد N916332

وبگردی