آفتاب
نقوی حسینی در گفتگو با مهر :

پاسخ عراقچی به ۱۹ سوال نمایندگان/با تخلف طرف مقابل برخورد می کنیم

پاسخ عراقچی به ۱۹ سوال نمایندگان/با تخلف طرف مقابل برخورد می کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور عراقچی در جلسه کمیسیون اظهار داشت: عراقچی تاکید کرد هر نوع تخلفی از طرف مقابل در اجرای برجام مشاهده شود با برخورد ایران مواجه خواهد شد.

 سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی با عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: عراقچی در این جلسه در خصوص نکاتی از برجام توضیحاتی را به نمایندگان ارائه داد.

وی گفت: به گفته عراقچی خطوط قرمز در برجام در حدی که دستورالعمل برای تیم مذاکره کننده تعیین کرده رعایت شده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عراقچی توضیحاتی در خصوص محدودیت ها در فردو، نطنز، آب سنگین و همچنین بازرسی ها ارائه داد و اعلام کرد خطوط قرمز در حدی که دستورالعمل های نظام برای تیم مذاکره کننده تعیین کرده بود در این موارد رعایت شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: عراقچی معتقد بود در برجام، تحریم هایی که طبق دستورالعمل های نظام باید در روز اجرای توافق لغو می شد، لغو خواهد شد.

وی ادامه داد: به گفته عراقچی هر نوع تخلفی از طرف مقابل در اجرای برجام مشاهده شود با برخورد ایران مواجه خواهد شد.

نقوی حسینی تصریح کرد: امروز ۱۹ نفر از اعضای کمیسیون از عضو تیم مذاکره کننده هسته ای سئوال مطرح کردند که نشان می داد با انتشار برجام سئوالات زیادی در ذهن نمایندگان شکل گرفته و زمینه بررسی دقیق توافق فراهم شده است.

وی با اشاره به سئوال نمایندگان از عراقچی در خصوص پارچین گفت: بعد از توافق وین، آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی هسته ای توافقی برای همکاری داشتند که بنا است محرمانه باقی بماند.

به گفته عراقچی بنا است در راستای حفظ منافع ملی، همکاری هایی با طرف غربی در زمینه پارچین انجام شود.

کد N916288

وبگردی