آفتاب

واکنش پورمحمدی به طرح شکایت مشایی از وی

واکنش پورمحمدی به طرح شکایت مشایی از وی

وزیر دادگستری درباره موضوع شکایت مشایی از وی گفت: اگر اقدامی در این زمینه صورت گیرد طبق روال قانونی آن را انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه مراسم دیدارش با دادستان کل کشور بلاروس درباره‌ این دیدار گفت: ما در این زمینه سعی کردیم بحث استرداد محکومین را پیگیری کنیم که پیش‌نویس آن تهیه شده، ولی باید نهایی شود.

وی ادامه داد: البته استرداد محکومین مشکل حقوقی و قضایی ندارد؛ زیرا در اختیار وزارت کشور است و باید آنها موافقت کنند.

پورمحمدی ادامه داد:‌ ما اکنون با دو کشور اروپایی پیبش نویس‌هایی را داریم که مقدمات آن انجام شده است، البته ناگفته نماند روابط ما با کشور بلاروس بسیار خوب است. همکاری‌های اقتصادی ما با این کشور بسیار خوب بود ولی کاهش یافت که در ملاقات دو رئیس جمهور ایران و بلاروس در این زمینه صحبت شد.

وزیر دادگستری افزود: کشور بلاروس همفکر ماست و طبعا باید ما بازارهای‌مان را قبل از دیگران در اختیار دوستانمان قرار دهیم. ان‌شاء‌الله مشکلات ما در این زمینه برطرف شود، البته بخشی از این مشکلات مربوط به موضوع تحریم بود ولی مکانیزم‌های داخلی نیز در آن بی تاثیر نبود.

پورمحمدی درباره استرداد محکومین که یکی از موضوعات مورد بحث در دیدار با دادستان کل کشور بلاروس بود گفت: ما در این زمینه صحبت کردیم. همچنین در مورد دو پرونده که مربوط به شیعیان بود نیز صحبت‌هایی را داشتیم. یکی دیگر از موضوعات مربوط به پرونده‌ای بود که مبلغی را از بانک‌های ایرانی جابجا کرده بودند، البته قول مساعد برای رفع این مشکلات از سوی دادستان کل کشور بلاروس به ما داده شد.

وی درباره‌ شکایت رییس‌ دفتر رییس‌جمهور سابق نیز گفت: شما اسم وی را نمی‌برید و انتظار دارید که ما نام آن را ببریم. این موضوع مهم نیست. دیروز هم گفتم که اگر اقدامی در این زمینه صورت گیرد طبق روال قانونی آن را انجام می‌دهیم، البته موضوع مربوط به گذشته است و در سازمان بازرسی و محاکم، ما درباره‌ آن صحبت کردیم.

پورمحمدی در پایان گفت: ما دولت پاسخگو هستیم و حریمی را ایجاد نمی‌کنیم. هر کسی حق دارد که شکایتی را اعلام کند، ما در خدمت هستیم که پاسخگو باشیم.

انتهای پیام

کد N916143

وبگردی