آفتاب

تاخیر در برنامه به‌روزرسانی نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین تا سال 2020

تاخیر در برنامه به‌روزرسانی نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین تا سال 2020

سازمان انرگواتم اعلام کرد که برنامه به‌روزرسانی ایمنی نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین که قادر بود تا سال 2017 به اتمام برسد تا سال 2020 به تعویق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیرنیوز، انرگواتم، سازمان گرداننده‌ی نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین دلیل اصلی آن را تغییر دولت این کشور و بحران به وجود آمده در درگیری با روس‌گرایان شرق اوکراین است.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه سازمان انرگواتم در این باره اظهار کرد: پروژه‌ی به روزرسانی ایمنی نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین در سال 2011 آغاز شد و قرار بود که تا 2017 نیز به اتمام برسد اما به دلیل به تعویق افتادن اعطای وام بانک اتحادیه اروپا، تغییر دولت و بروز بحران در اوکراین، این پروژه به تاخیر افتاده است اما امیدواریم که آن را تا پیش از سال 2020 به اتمام برسانیم.

او افزود: کل هزینه‌ی به‌روزرسانی و انجام بازرسی‌های ایمنی از 15 نیروگاه هسته‌ای فعال اوکراین با در نظر گرفتن آخرین قوانین و استانداردهای جهانی حدود 1.4 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

در این پروژه قرار است 87 اقدام ایمنی و امنیتی مختلف در نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین انجام شود.

این پروژه با همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA)؛ سازمان نظارت بر صنعت هسته‌ای اوکراین و کمیسیون انرژی اتحادیه اروپا برای اطمینان از این که اقدامات انجام شده مطابق با استانداردهای جهانی باشد، انجام خواهد شد.

انتهای پیام

کد N916115

وبگردی