آفتاب
خرازی در نشست دیپلماسی ایرانی:

غفلت از نکات مهم برجام/نگاه امنیتی علیه ایران شکست

غفلت از نکات مهم برجام/نگاه امنیتی علیه ایران شکست

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: با «برجام» تعامل با ایران بیشتر شد و این نقطه پایان شکست نگاه امنیتی و نظامی به ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خرازی در نشست بررسی «برجام» که صبح امروز در موسسه اطلاعات برگزار شد، با اشاره به نکات مهم برجام، اظهار داشت: نکات مهم این توافقنامه مورد غفلت واقع شده است و دستاوردهای موجود در متن برجام مورد ارزیابی قرار نگرفته است.

وی افزود: یکی از آثار مهم در قطعنامه اخیر، رفع تحریم‌ها است که کمتر به آن توجه شده و در برجام، جمهوری اسلامی ایران در سطح محاسبات و مناسبات بین‌المللی، از امنیتی بودن خارج شد.

خرازی تاکید کرد: با امنیتی شدن ایران، توان کشورمان محدود شده بود.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان اظهار داشت: با برجام، تعامل با ایران و اقبال نسبت به کشورمان بیشتر شد و این اتفاق نقطه پایان شکست نگاه امنیتی و نظامی به ایران است.

خرازی تصریح کرد: نکته دوم انزوای رژیم صهیونیستی و تلاش اسرائیل برای مشروعیت‌سازی با شعارها بود و با برجام، آنها در انزوای اساسی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه پس از تاسیس رژیم صهیونیستی تاکنون، نمی‌توانیم مولفه‌ای را نام ببریم که تا این حد بین متحدین این کشور شکاف ایجاد کرده باشد، تصریح کرد: مساله بعدی تغییر موازنه منطقه‌ای به نفع جمهوری اسلامی ایران است. در برجام می‌توان آزاد شدن توان ایران را به غایت دید.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: در گذشته نیز این تجربه مهم را داشته‌ایم و دیده‌‌ایم که جمهوری اسلامی در منطقه توانسته از توان خود بهره بگیرد.

خرازی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران یک قدرت امنیت‌ساز است و برجام نشان خواهد داد ایران در آینده قدرت امنیت‌سازی در خاورمیانه را خواهد داشت و هیچ کشوری مثل ترکیه، عربستان، اسرائیل و مصر قادر به این امر نیستند.

وی افزود: ترسیم کمربند امنیتی منطقه در آینده بدون نقش ایران امری دشوار به نظر می‌رسد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: دیپلماسی ایران به مثابه یک قدرت نرم است و این قدرت، قدرت برتر در عرصه سیاست خارجی کشورها محسوب می‌شود.

خرازی با بیان اینکه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند «باید گره هسته‌ای باز شود»، اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی با برجام نشان داد که می‌تواند ضمن باز کردن گره هسته‌ای، زمینه‌ساز گشایش در امور دیگر کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: ایران به عنوان قدرت نوظهور اقتصادی، با برجام می‌تواند دستاوردهای بزرگی در صحنه اقتصادی و توسعه ایران پدید آورد و یادمان باشد ایران زمانی داشت قدرت برتر در آسیا می‌شد و توانایی اقتصادی کشورمان مهم است.

کد N915995

وبگردی