آفتاب

دیدار «ظریف» پس از توافق هسته‌ای برای پاکستان بسیار اهمیت دارد

دیدار «ظریف» پس از توافق هسته‌ای برای پاکستان بسیار اهمیت دارد

تسنیم نوشت:

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ضمن تایید خبر دیدار «محمد جواد ظریف» از این کشور در روزهای آینده، اعلام کرد که پس از توافق هسته‌ای ایران با شش قدرت جهانی دیدار وزیر امورخاجه ایران برای پاکستان بسیار با اهمیت است.

به گزارش دفتر مطنقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «اکسپرس نیوز»، رسانه‌های پاکستانی از دیدار «محمد جواد شریف» وزیر امور خارجه کشورمان از اسلام‌آباد خبر دادند.

«قاضی خلیل الله» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ضمن تایید خبر دیدار ظریف از این کشور، گفت: دیدار وزیر امور خارجه ایران پس از توافق هسته‌ای برای اسلام‌آباد بسیار با اهمیت است اما تاریخ دقیق این دیدار تاکنون تعیین نشده است.

بر اساس منابع پاکستانی، محمد جواد ظریف قرار است در روزهای آینده از کشورهای همسایه و منطقه از جمله پاکستان، ترکیه و لبنان دیدار کند.

منابع پاکستانی می‌افزایند: پاکستان همواره از مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی حمایت کرده است.

گفته می‌شود که در دیدار وزیر امور خارجه ایران، روند صلح افغانستان با مقامات پاکستانی بررسی خواهد شد.

به گفته این روزنامه پاکستانی، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار رسمی با «سرتاج عزیز» مشاور امنیت ملی و امور بین‌الملل نخست وزیر پاکستان در مورد روابط دوجانبه و امور منطقه‌ای و بین‌المللی به تبادل نظر خواهد پرداخت.

ظریف در این دیدار در مورد جنگ یمن نیز با مقامات پاکستان گفت‌وگو خواهد کرد.

مقامات ایرانی و پاکستانی در این دیدار پیشرفت در پروژه خط لوله گاز صلح (IP) را نیز مورد بحث قرار خواهند داد.

این سومین دیدار وزیر امور خارجه ایران طی دو سال گذشته از پاکستان خواهد بود.

ظریف در ماه آوریل سالجاری میلادی از پاکستان دیدار کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در سفر اخیر به اسلام‌آباد، علاوه بر ملاقات با «نواز شریف» و سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و امور بین الملل نخست وزیر پاکستان، با ژنرال «راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش این کشور نیز دیدار خواهد کرد.

52261

کد N915917

وبگردی