آفتاب

رایزنی سفیر افغانستان در پاکستان با "پدر طالبان" حول محور صلح

رایزنی سفیر افغانستان در پاکستان با "پدر طالبان" حول محور صلح

سفیر افغانستان در پاکستان در دیدار با فردی با نفوذ در این کشور از وی خواسته تا از صلح و سازش در کشور جنگ زده‌اش حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی تی آی، "جانان موسی زای"، سفیر افغانستان در پاکستان در صفحه توییتر خود نوشت: با "مولانا سمیع الحق"، روحانی با نفوذ پاکستان موسوم به "پدر طالبان" دیدار کردم و از وی خواستم تا از تلاش‌های صلح تمام عیار در کشورش حمایت کند.

مولانا سمیع الحق که به عنوان "پدر طالبان" شناخته می‌شود، اداره مدرسه "دار العلوم حقانی" در ایالت خیبر پختونخوا را به عهده دارد و صدها شبه‌نظامی طالبان از مدرسه وی فارغ التحصیل می‌شوند.

جانان موسی زای پس از این دیدار به رسانه‌های محلی گفت، رهبران مذهبی می‌توانند نقش خود را در برقراری صلح در افغانستان ایفا کنند.

یکی از سخگویان مولانا سمیع الحق برگزاری این نشست رو در رو را تایید کرد و گفت مذاکرات بر مشکلات افغانستان متمرکز بود.

این نخستین نشست یکی از مقامات عالی رتبه افغان پس از حملات 11 سپتامبر سال 2001 میلادی در آمریکا آن هم با مردی است که از طالبان و فعالیت‌هایش حمایت می‌کند.

مولانا سمیع الحق از ملا منصور، جانشین ملا عمر، سرکرده سابق طالبان حمایت کرده و از شبه نظامیان طالبان خواسته تا اختلافات داخلی خود را حل کنند.

هنوز مشخص نیست که مولانا سمیع الحق چطور می‌تواند نقشی را در تلاش‌های صلح افغانستان ایفا کند. وی از نفوذ قابل توجهی در بین شبه نظامیان برخوردار است.

انتهای پیام

کد N915801

وبگردی