آفتاب

روزنامه "الوسط" بحرین رفع توقیف شد

روزنامه "الوسط" بحرین رفع توقیف شد

در پی انتقاد‌های داخلی و خارجی از تعطیلی تنها روزنامه مستقل بحرین، هیات رسانه‌ای این کشور با رفع توقیف روزنامه "الوسط"، بار دیگر اجازه از سرگیری فعالیت رسانه‌ای را به این روزنامه داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الوطن کویت، هیات امور رسانه‌ای بحرین پس از اینکه روزنامه "الوسط"، تنها روزنامه مستقل این کشور را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد، با کسب تعهد از این روزنامه، مجوز فعالیت دوباره آن را صادر کرد.

این هیات چند روز پیش روزنامه الوسط را باادعای زیر پا گذاشتن قوانین کشور، تکرار و پخش و انتشار مطالبی در ایجاد تفرقه میان مردم و آنچه که به روابط بحرین با دیگر کشورها آسیب می‌زند تا اطلاع ثانوی از فعالیت بازداشت که این اقدام انتقادهای داخلی و خارجی از جمله انتقاد اتحادیه اروپا را در پی داشت.

هیات رسانه‌ای بحرین در حکم اخیر خود همه نهادهای مطبوعاتی و رسانه‌ای را به پایبندی به قوانین و تلاش برای حفظ دستاوردهای ملی، وحدت و همبستگی جامعه به نحوی که بر روابط خارجی کشور تاثیر نگذارد دعوت کرد.

این هیات در ادامه رسانه‌ها و مطبوعات داخلی را به پایبندی به اصل آزادی بیان و عقیده که قانون اساسی بحرین ضامن آن است دعوت کرد.

انتهای پیام

کد N915712

وبگردی