آفتاب

طیب‌نیا:‌ امیدواریم واردات به حالت عادی یعنی از طریق گشایش LC برگردد

طیب‌نیا:‌ امیدواریم واردات به حالت عادی یعنی از طریق گشایش LC برگردد

وزیر امور اقتصادی و دارایی ابراز امیدواری کرد که با حل و فصل مسائل تحریمی واردات به حالت عادی یعنی از طریق گشایش LC که سالم‌ترین شیوه بوده و کمترین فشار را به تولید کشور وارد می‌کند برگردد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی که برای پاسخ به سوال بذرپاش نماینده تهران در جلسه علنی امروز مجلس حضور داشت ابتدا در خصوص اجرای مصوبه گشایش LC با پیش پرداخت 30 درصد دولت توسط بانک‌ها اظهار کرد: در شهریور سال 92 یعنی روزهای آغازین فعالیت دولت هیات وزیران مصوبه‌ای را در خصوص حل مشکل اعتبارات اسنادی برای تولید کنندگان صادر کرد؛ البته قبل از تحریم‌ها واردات از طریق گشایش اعتبارات اسنادی انجام می‌شد.

وی افزود: پس از تحریم‌ها به دلیل محدودیت‌ها و آثار ناشی از تحریم استفاده از این روش محدود شد و با توجه به افزایش نرخ ارزی هم که به وجود آمد فشار زیادی را وارد کرد. البته در روزهای ابتدایی فعالیت دولت وزارت امور اقتصادی و دارایی مصوبه‌ای را به هیات وزیران در خصوص این اعتبارات تقدیم کرد اما مشکلی که وجود دارد این است که به دلیل شرایط فرهنگی بانکها و کارگزاران خارجی عموما اعتبار اسنادی بانکهای ایرانی را نمی‌پذیرند و بنابراین عمده واردات از طریق حواله‌های ارزی صورت می‌گیرد.

ادامه دارد

کد N915620

وبگردی