آفتاب
در نطق میان دستور؛

سلطانی صبور: باید صدای واحدی در مورد برجام از ارکان کشور شنیده شود

سلطانی صبور: باید صدای واحدی در مورد برجام از ارکان کشور شنیده شود

یک نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر اینکه باید صدای واحدی در مورد برجام و توافق هسته‌ای از ارکان کشور شنیده شود گفت که در چنین شرایطی دشمن در ایجاد فتنه هسته‌ای ناکام مانده و می‌توان از این پیچ تاریخی با موفقیت عبور کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عطاء الله سلطانی صبور در نطق میان دستور در صحن علنی امروز (یکشنبه) با تسلیت شهادت امام صادق (ع) و تبریک روز خبرنگار گفت: مجموعه ارکان حاکمیت جمهوری اسلامی در آزمون بزرگی قرار گرفته‌اند که دشمن تلاش می‌کند در مواجهه با مساله هسته‌ای فتنه بزرگتری از فتنه 88 در داخل کشورمان ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه باید صدای واحدی در مورد برجام و توافق هسته‌ای از ارکان کشور شنیده شود افزود: در چنین شرایطی است که دشمن در ایجاد فتنه هسته‌ای ناکام مانده و می‌توان از این پیچ تاریخی با موفقیت عبور کرد. برای این که مساله هسته‌ای تبدیل به عزت و غرور ملی شود و منافع ملی نیز تامین گردد باید الزاماتی را رعایت کرد.

این نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر این که باید متن برجام با خطوط قرمز تعیین شده توسط مقام معظم رهبری مو به مو تطبیق گردد گفت:‌ از آنجا که متن برجام متنی فنی با وجوه مختلف حقوقی، مالی و اقتصادی و نظامی، سیاسی و استراتژیک است قطعا تطبیق متن برجام با خطوط قرمز باید از طریق مجاری قانونی از قبیل شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی بگذرد و از این لحاظ باید برجام به تصویب مجلس برسد.

سلطانی صبور ادامه داد:‌ برای این که جبهه استکبار از متن برجام سوء استفاده احتمالی نکند پیشنهاد می‌کنم گزاره‌های متن برجام با منطق موجهات تعیین وجه شود تا تمامی گزاره‌ها واضح شده و از هرگونه مواد سفسطه که موجب سوء استفاده شیادان می‌شود، پیراسته شود تا در نهایت همه از آن یک معنا را درک کنند.

وی در ادامه ضمن قدردانی از دولت بخصوص تیم مذاکره کننده هسته‌ای با تاکید بر وجود اعتماد به این تیم گفت: وجود اعتماد نافی نقد و بررسی نیست. وی با ابراز این عقیده که اکثریت نخبگان از متن برجام برداشت واحدی ندارند ادعا کرد: بیشتر کسانی که این متن را تایید می‌کنند به صورت دقیق آن را نخوانده‌اند. این موضوع مشمول برخی از نقادان نیز می‌شود.

سلطانی صبور تاکید کرد که باید از غوغاسالاری جلوگیری شود و متن برجام به محکی نقد سنجیده شود تا عیار آن با خطوط قرمز روشن شود.

وی با بیان اینکه طبق اعلام مسئولین دولتی توانستیم مذاکرات را 3 بر 2 ببریم گفت: قطعا باید به منتقدان این فرصت داده شود تا نقاط ضعفی که منجر به خوردن آن دو گل شده است را مشخص کنند تا با محکم‌کردن دفاع در ادامه اجرای برجام از آن نقاط گل‌های دیگری نخوریم.

این نماینده اصولگرای مجلس القای خیانت در مذاکرات هسته‌ای را به عنوان یکی از مولفه‌های ایجاد بستر فتنه هسته‌ای و به دنبال آن دامن زدن دشمن به صورت پنهانی در این حوزه دانست و گفت: الحمداله این عامل با روشنگری‌های مقام معظم رهبری فرصت بروز پیدا نکرد؛ البته باید همچنان رصد کرد تا احیا نشود.

سلطانی صبور اقامه عدالت اجتماعی را به عنوان یکی از اهداف حکومت اسلامی عنوان و اظهار کرد: در سال رکود اقتصادی قشر آسیب پذیر جامعه از لحاظ درآمدی وضعیت نامناسبی پیدا کردند به طوری که در شرایط فعلی تعداد بسیاری از فقرا بر روی پل‌های هوایی تهران گرسنه کنار هم خوابیده‌اند حال این که وظیفه حکومت اسلامی ایجاد امنیت همه جانبه برای فقرای جامعه است. محرومین را دریابید.

وی ادامه داد: از دولت درخواست دارم که این بند را در برنامه ششم بگنجاند مبنی بر این که افزایش حقوق دستگاه‌های دولتی در صورتی امکان پذیر است که آن افزایش بعد از اعمال در ضرایب حقوقی فرهنگیان اعمال شود. همچنین درخواست دارم طرح طبقه‌بندی حقوق فرهنگیان درمورد بازنشستگان اجرایی شود.

سلطانی صبور با بیان این که مردم از عملکرد سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها انتقاد دارند گفت: قرار بود حذف یارانه بگیران از متمولین شروع شود اما این حذف از دهک‌های پایین آغاز شده که باعث ایجاد نگرانی و اعتقادات بسیاری شده است. لازم است در این رابطه تجدید نظر صورت گیرد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این که غوغاسالاری رسانه‌ای در موضوع بورسیه‌ها راه انداختند و چوب حراج به آبروی نظام و خانواده‌های بورس شده زدند افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری امری خلاف عقل، قانون و تدبیر انجام شده است شایسته است با اقدام به موقع و سریع جبران مافات کرده و گزارشش را به محضر ملت شریف ایران اعلام کند.

نماینده مردم رزن در ادامه با اشاره به مشکلات انتخابیه‌اش گفت:‌ امسال در استان همدان علاوه بر مشکل رکود اقتصادی عارضه سرمازدگی و خشکسالی باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است؛ به طوری که به دلیل پرداختن نشدن پول گندم ، استان همدان بیش از 220 میلیارد تومان به کشاورزان بدهکاراست.

وی ادامه داد: لازم است وزارت کشور با برآورد خسارات خشکسالی و سرمازدگی در استان هدان نسبت به تعلیق وامهای کشاورزی و پرداخت خسارت آسیب دیدگان اقدام کند.

سلطانی صبور افزایش 50 درصدی مالیات استان همدان را باعث نگرانی مودیان مالیاتی و رکود بازار و کسبه دانست وخواستار اصلاح تعرفه‌ها شد.

وی با قدردانی از وزیر بهداشت برای تمامی اقدامات خداپسندانه‌اش در عین حال گفت:‌ هزینه درمان سرپایی و اورژانسی و پول دارو گران‌تر شده است.

انتهای پیام

کد N915580

وبگردی