آفتاب

شیوع فوبیای عربستان در کویت

شیوع فوبیای عربستان در کویت

به دنبال حملاتی که مساجد کویت و عربستان را هدف قرار داد و مشخص شد که عاملان این حملات عربستانی بوده‌اند، کویتی‌ها زمانی که عربستانی‌ها به ویژه جوانان را می‌بینند دچار تردید، هراس و نگرانی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه شبکه خبری ارم نیوز، اخیرا چند حادثه تروریستی در کویت و عربستان رخ داده است و عاملان این حملات بیشتر عربستانی بوده‌اند. آخرین حمله‌ای که در عربستان رخ داد حمله یک عامل انتحاری دارای تابعیت عربستانی به مسجد نیروهای ویژه عربستان بود که به کشته شدن 15 تن و زخمی شدن 33 تن دیگر انجامید. این چهارمین حمله طی سه ماه گذشته در عربستان بوده است.

سه عامل انتحاری عربستانی حملاتی را علیه مساجد در شرق عربستان و یک حمله را در کویت انجام داده‌اند.

این حوادث باعث شده تا کویتی‌ها زمان دیدن عربستانی‌ها به ویژه جوانان دچار تردید، هراس و نگرانی شوند.

مقامات امنیتی در کویت از زمان حمله عامل انتحاری به مسجد امام صادق (ع) اعلامیه‌های زیادی در خصوص وجود حامیان داعش در کشور دریافت می‌کنند.

مساله جالب توجه این است که تمامی مظنونان یا عربستانی‌ها مقیم کشور هستند یا کسانی هستند که به تازگی به کویت سفر کرده‌اند. اما بیشتر مواقع مظنونان آزاد می‌شوند چرا که مسئولان فکر می‌کنند تهدید امنیتی برای آن‌ها نیستند.

روز شنبه مسئولان امنیتی در استان الجهراء جوان عربستانی را پس از اینکه فکر کردند مواد منفجره با خود دارد بازداشت کردند اما بعدا مشخص شد که وی هیچ گونه مواد منفجره‌ای با خود ندارد و برای خوابیدن به مسجد رفته است.

در حادثه مشابه دیگری یک عربستانی با داشتن یک چمدان در مقابل یکی از مجتمع‌های تجاری کویت ایستاده بود که موجب ترس و وحشت در میان ساکنان آن منطقه شد اما بعدا با آمدن نیروهای امنیتی مشخص شد که وی از فرودگاه برای پیوستن به خانواده‌اش در کویت آمده است.

نیروهای امنیتی در کویت با هرگونه ابلاغیه‌ای که به دست آنها می‌رسد با جدیت برخورد می‌کنند هرچند که بیشتر این اخبار و ابلاغیه‌ها توهمی و ناشی از ترس کویتی‌ها از حملات مجدد به کشورشان است.

تعداد زیادی از عربستانی‌ها در کویت زندگی می‌کنند برخی از آنها اقامت دائم دارند و برخی دارای تابعیت عربستانی و کویتی هستند. تعدادی از عربستانی‌ها نیز برای گذراندن تعطیلات در فصل تابستان به کویت می‌آیند.

انتهای پیام

کد N915495

وبگردی