آفتاب

سالروز کشته شدن نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس فرگوسن/ فعالان همچنان معترضند

سالروز کشته شدن نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس فرگوسن/ فعالان همچنان معترضند

گروه‌های حقوق مدنی، رهبران کلیسا و ساکنان فرگوسن ایالت میسوری امروز (یکشنبه) به مناسبت اولین سالروز کشته شدن "مایکل براون" شهروند سیاهپوست به خیابان‌ها آمدند و علیه خشونت پلیس آمریکا راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در نهم اوت 2014 "دارن ویلسون" افسر سفید پوست شهر فرگوسن یک نوجوان 18 ساله سیاهپوست به نام "مایکل براون" را در حومه "سن لوئیس" در فرگوسن به ضرب گلوله کشت. در تاریخ 25 نوامبر 2014 هیات منصفه سن لوئیس ویلسون را از کشتن نوجوان سیاه پوست مذکور تبرئه کرد.

علاوه بر مراسم امروز در اعتراض به خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان فردا (دوشنبه) نیز قرار است مراسمی برگزار شود و در آن معترضان خواستار برقراری عدالت برای مایکل براون شوند.

سازمان دهندگان این اعتراضات امید دارند تا سرعت اصلاحات در پلیس و سیستم قضایی کیفری سرعت یابد و دیگر سیاهپوستان به صورت غیرمنصفانه هدف قرار نگیرند. همچنین قرار است گروه فعالان آمریکایی موسوم به "ائتلاف شلیک نکن" یک راهپیمایی سکوت به یاد مایکل براون و سایر قربانیان خشونت پلیس برگزار کند. آنها قرار است از شماری از چهره‌های سرشناس و فعالان آمریکایی دعوت به عمل آورند تا در مراسم آنها حضور داشته باشند.

کشته شدن مایکل براون اعتراضات گسترده‌ای را در سراسر آمریکا به راه انداخت و همچنین شعله بحث ملی در مورد نابرابری نژادی و خشونت پلیس علیه سیاهپوستان را زد. حوادث مشابهی نیز از خشونت پلیس برای اریک گارنر در نیویورک و فردی گری در بالتیمور رخ داد که آنها نیز موجی از اعتراضات را به همراه داشت.

انتهای پیام

کد N915391

وبگردی