آفتاب

امضای قرارداد همکاری هسته‌ای روسیه و مصر تا پاییز

امضای قرارداد همکاری هسته‌ای روسیه و مصر تا پاییز

بنا بر اعلام نخست‌وزیر روسیه انتظار می‌رود قرارداد شرایط تجاری ساخت نخستین نیروگاه هسته‌ای مصر توسط روسیه تا پاییز امسال به امضای دو طرف برسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیر نیوز، عبد الفتاح السیسی، رییس‌جمهور مصر در جریان سفر ولادیمیر پوتین همتای روسی خود به مصر برنامه دولت خود را بر آغاز هر چه سریع‌تر این پروژه اعلام کرد.

بنابر چارچوب مورد توافق میان السیسی و پوتین، شرکت هسته‌ای دولت روسیه (روس اتم) و وزارت برق و انرژی‌های تجدیدپذیر مصر توافق کردند تا در مورد جزییات قرارداد ساخت نیروگاه هسته‌ای مصر چند نشست و گفت‌وگو انجام دهند.

دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه پیش از سفر خود به مصر در گفت‌وگو با روزنامه مصری الاهرام گفت: مهندسی انرژی هسته‌ای، مهم‌ترین بخش همکاری‌های استراتژیک روسیه و مصر است و روسیه نیز مایل است تا به مصر کمک کند به یک قطب صنعت هسته‌ای تبدیل شود.

او ادامه داد: در جریان سفر پوتین به مصر قرارداد و تفاهم‌نامه‌هایی مبنی بر ساخت نیروگاه هسته‌ای با مصر به امضا رسید که تاکنون در مورد تعداد واحدهای این نیروگاه هسته‌ای، مشخصه‌های فنی و جزییات و شرایط تجاری و مالی دو طرف به تفاهم رسیده‌اند که این موارد در قرارداد نهایی که قرار است تا پاییز امسال میان دولت‌های هر دو کشور به امضا برسد،‌ لحاظ خواهند شد.

انتهای پیام

کد N915074

وبگردی