آفتاب

هشدار رئیس جمهور اسبق اوکراین نسبت به فروپاشی اقتصادی این کشور

هشدار رئیس جمهور اسبق اوکراین نسبت به فروپاشی اقتصادی این کشور

رئیس جمهور اسبق اوکراین اذعان کرد، کی‌یف به سمت بدترین بحران اقتصادی خود در چند دهه اخیر می‌رود و نشست‌های مینسک و نورماندی نمی‌تواند به جنگ در شرق این کشور پایان دهد.

به گزاش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ویکتور یوشچنکو، رئیس جمهوری اسبق اوکراین گفت: اگر ثبات پولی و قیمت‌ها را به سمت سقوط آزاد روانه و در را به روی بی ثباتی مالی باز کنید، بدان معنا است که اقتصاد اوکراین را به سمت بدترین بحران اقتصادی اش در 24 سال گذشته سوق می دهید.

وی افزود، درگیری ها در دونباس هیچ ارتباطی با فروپاشی اقتصادی نداشته و جنگ در شرق اوکراین در چارچوب توافق‌نامه های مینسک و نورمادی پایان نمی یابد.

یوشچنکو ادامه داد: من به شدت نسبت به نشست چارچوب نورماندی شک دارم. این چارچوب نمی‌تواند هیچ چیزی را حل کند چرا که طرف دیگر درگیری در نشست حضور ندارد. صندلی مهاجم همانند صندلی میانجی‌گر خالی است و همگان تنها ناظر هستند.

وی همچنین از توافق‌نامه های مینسک نیز که با میانجی‌گری روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا برقرار شد و همچنین لئونید کوچما، رئیس جمهوری سابق و نماینده اوکراین و الکساندر زاخارچنکو، رهبر جدایی طلبان شرق اوکراین که طرفین مذاکره بودند، به شدت انتقاد کرد.

ویکتور یوشچنکو گفت: مبتکاران مذاکرات مینسک می خواستند بگویند از آنجایی که این یک درگیری کاملا اوکراینی است، کی‌یف باید با زاخارچنکو به عنوان اصلی ترین مهاجم مذاکره کند، اما مهاجم اصلی در اینجا روسیه است نه زاخارچنکو.

مقامات اوکراین به همراه آمریکا و اتحادیه اروپا، روسیه را به مداخله در امور داخلی اوکراین متهم می کنند.

روسیه ضمن رد این اتهام، تاکید می کند که به هیچ وجه در درگیری های دونباس مشارکت ندارد و به دنبال پایان صلح آمیز بحران سیاسی و اقتصادی اوکراین است.

انتهای پیام

کد N915054

وبگردی