آفتاب

اقدامات اشتباه اروپا در قبال روسیه

اقدامات اشتباه اروپا در قبال روسیه

تحلیلگر ارشد شورای روابط خارجی اروپا نظرات خود را درباره اقدامات اشتباه اروپا در مقابل روسیه و اینکه آنها چطور می‌توانند به پوتین آسیب بزنند، بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، تجزیه و تحلیل جدیدی از سوی شورای روابط خارجی اروپا به تلاش «کادری لیک» این مساله را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد که اثرات تحریم‌های اروپا علیه روسیه به چه میزان است و رهبران اروپایی باید از آن چگونه استفاده کنند.

این کارشناس ارشد امور سیاسی به این نکته اشاره می‌کند که اروپا نمی‌داند که از "تحریم‌های ساختاری" می‌خواهد به چه چیزی برسد و هیچگونه چهارچوب زمانی مشخصی برای خاتمه تحریم‌ها ندارد.

وی می‌گوید: آیا ما انتظار تغییر رژیم در مسکو را داریم؟ یا اینکه می‌خواهیم روسیه همانند یک کشور اروپایی عادی رفتار کند و تلاش کند تا پایه نفوذ خود را بر جاذبه قرار دهد و نه اجبار؟ در شرایطی که بحث تحریم‌های جدید مطرح است، به این سوالات باید پاسخ داده شود.

علاوه بر این، بررسی کادری لیک نشان می‌دهد که بهتر است به ماهیت مشکل نگاه شود تا ببینیم تحریم چگونه می‌تواند در بهبود مشکل کمک کند. مسکو به نوبه خود می‌داند که چه می‌خواهد: روسیه به شرایط "دامنه قلمرو" فکر می‌کند و می‌خواهد این مساله را به روشنی مشخص کند که از نظر آن دامنه قلمروی خودش چیست. این نوع طرز تفکر تا حدی به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نسبت داده می‌شود، اما همچنین به شدت در تاریخ روسیه ریشه دارد.

وی تاکید کرد، دیدگاه اروپا در روابط بین‌الملل بر پایه "پسامدرن، رویکرد برد - برد و مطابق با نظر سازمان همکاری و امنیت اروپا" است.

این تحلیلگر تاکید کرد که دو طرف الگوهای متفاوتی را در پیش گرفته‌اند و از این رو بن‌بست در روابط روسیه و اروپا کاملا محتمل است. به گفته وی، آنچه روسیه می‌خواهد درگیری تمام عیار نیست، بلکه توافقی با اتحادیه اروپا درباره کشورهایی است که از نظر کرملین در قلمروی نفوذ آن قرار می‌گیرند. اساسا شکل‌گیری اروپا پس از فروپاشی شوروی با تنشی ماندگار همراه شد.

به عقیده کادری لیک، اتحادیه اروپا هرگز این توافق را نمی‌پذیرد، چرا که در آن صورت به شکست خود در مقابل تهاجم روسیه در کشورهای سابق شوروی که هم‌اکنون بخشی از اروپا هستند، اذعان کرده است. به گفته وی، زمانی که رهبران اروپا درباره تحریم‌های بیشتر صحبت می‌کنند، باید بدانند که روسیه و اروپا در وسط درگیری‌ بلندمدتی قرار دارند و نمی‌توان آن را به سرعت حل کرد.

براساس اظهارات این تحلیلگر سیاسی، اگر اروپا منتظر تغییر رژیم در مسکو است، کار بسیار اشتباهی انجام می‌دهد. بر طبق سخنان لیک، بهترین حالت ایده‌آل از نظر چشم‌انداز اروپایی‌ها، روسیه باید در رفتار بین‌المللی خود تجدیدنظر کند. نهایتا وی به این نتیجه می‌رسد که تغییرات زمانی کامل خواهد بود که دولت روسیه به دست مردم همان کشور بی‌اعتبار و از قدرت ساقط شود.

انتهای پیام

کد N915044

وبگردی