آفتاب

باب کورکر: توافق، برنامه هسته‌ای ایران را صنعتی خواهد کرد

باب کورکر: توافق، برنامه هسته‌ای ایران را صنعتی خواهد کرد

رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تاکید کرد که توافق هسته‌ای دولت اوباما با ایران، به این کشور فرصت می‌دهد تا برنامه هسته‌ای‌اش را در طول زمان صنعتی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از هیل، باب کورکر، سناتور جهوری‌خواه ایالت تنسی در نشست هفتگی جمهوری خواهان کنگره گفت:‌ برداشته شدن تحریم‌های ایران در اثر توافق به این کشور فرصت دستیابی به منابع مسدود شده را خواهد داد که این امر تنها ایران را برای اقدام علیه آمریکا و اسراییل جسورتر می‌کند.

او در مورد رژیم بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران نیز ادعا کرد که این توافق به جای این که به بازرسان آژانس فرصت بازرسی "هر زمان، هر مکان" را از تاسیسات هسته‌ای ایران دهد به ایران حدود 1 ماه فرصت می‌دهد تا شواهد تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای را از بین ببرد.

کورکر ادامه داد: این توافق هم‌چنین به هیچ فرد آمریکایی بر روی کره زمین اجازه نمی‌دهد تا از تاسیسات هسته‌ای ایران بازرسی کند.

به گزارش ایسنا،‌ جمهوری اسلامی ایران، همواره ضمن رد اتهام آمریکا و غرب مبنی بر تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تاکید کرده است که برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز است.

هم اکنون مخالفان تنها به 60 رای دیگر در سنا نیاز دارند تا لایحه رد توافق برجام را به تصویب برسانند که البته در صورت رد توافق در کنگره ، اوباما همان‌طور که بارها تاکید کرده است آن را وتو خواهد کرد. جمهوری خواهان به حمایت دو سوم از اعضای هر دوی مجلس نمایندگان و سنای کنگره برای لغو وتوی اوباما نیاز خواهند داشت.

انتهای پیام

کد N915029

وبگردی