آفتاب

نماینده کرج: نظارت مجلس بر قوانین اقتصادی ضعیف است

نماینده کرج: نظارت مجلس بر قوانین اقتصادی ضعیف است

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت مجلس بر قوانین اقتصادی ضعیف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، محمدجواد کولیوند در همایش حمایت از صاحبان صنایع کوچک که امروز(17مرداد)، با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز، مدیرعامل بیمه ایران و مسئولان استانی برگزار شد، اظهارکرد: توجه به صنایع کوچک رونق اقتصادی کشور را به دنبال دارد؛ چرا که توسعه صنایع کوچک بسترساز تقویت صنایع بزرگ کشور است.

وی افزود: توسعه صنایع کوچک با شعار و وعده محقق نمی‌شود، مسئولان باید از صاحبان صنایع حمایت و امید را در دل آن ها زنده کنند؛ چرا که اگر صاحبان صنایع به آینده امیدوار نباشند جهشی در صنعت کشور ایجاد نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه توافقات هسته‌ای فصل جدیدی را در اقتصاد کشور آغاز کرده است که با بهره گیری از شرایط ایجاد شده می‌توان به میزان قابل توجهی به رونق اقتصادی صنایع امیدوار شد.

کولیوند تاکید کرد: بهره‌گیری از شرایط موجود در گرو حمایت مسئولان است، امروز نقدینگی جامعه 700 هزار میلیارد تومان برآورد شده است که 450 میلیارد از این مبلغ در مسیر صحیح خود به کار گرفته نمی‌شود، حمایت دولت و مسئولان می‌تواند به این نقدینگی سمت و سو بدهد و آن را به مسیر درست خود هدایت کند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: مسئولان باید در اجرای قوانین این حوزه خلاقیت به خرج دهند و پایبند قوانین دست و پاگیر نشوند، درحال حاضر 360 قانون توسط مجلس مورد بررسی قرار گرفته که در زمان اجرا کاربردی بوده‌اند اما امروز دیگر کارایی خود را از دست داده‌اند که باید فکری به حال این قوانین کرد.

وی در ادامه به ضرورت برنامه‌ریزی در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اهداف اقتصاد مقاومتی باید تا پایان برنامه پنجم توسعه 25 درصد عملیاتی می‌شد اما به دلیل شعارزدگی تنها هشت درصد این برنامه محقق شده است که بخشی از این نقصان از نظارت ضعیف مجلس و ضعف تعاونی نشات می‌گیرد.

وی تاکید کرد: اگر نظارت مجلس به درستی صورت می‌گرفت، روند رونق اقتصادی صنایع سرعت بیشتری می‌گرفت و اقتصاد کشور امروز وضعیت بهتری داشت.

کولیوند اضافه کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور چرا باید 95 درصد معادن کشور بیکار باشند در حالی که همه می‌دانند عدم بهره گیری از ظرفیت‌های صنایع، کشور را همچنان به اقتصاد نفتی وابسته نگه می‌دارد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور توسعه پیدا کند باید برای خلق منابع جدید برنامه ریزی داشته باشیم و به بخش خصوصی اعتماد و اطمینان سرمایه گذاران را جلب کنیم.

انتهای پیام

کد N914988

وبگردی