آفتاب
دادستان کل کشور در دیدار با دادستان کل بلاروس تاکید کرد

توافق در زمینه مبارزه با جرایم سازمان یافته، مواد مخدر و تروریسم

توافق در زمینه مبارزه با جرایم سازمان یافته، مواد مخدر و تروریسم

دادستان کل کشور در دیدار با دادستان کل کشور بلاروس گفت: همکاری و توافق در زمینه موضوعات حقوق بشر، جرایم سازمان یافته، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم با توجه به مواضع مشترک دو کشور ایران و بلاروس می‌تواند روابط دو کشور را تحکیم و گسترش دهد.

دادستان کل کشور در دیدار با دادستان کل کشور بلاروس گفت: همکاری و توافق در زمینه موضوعات حقوق بشر، جرایم سازمان یافته، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم با توجه به مواضع مشترک دو کشور ایران و بلاروس می‌تواند روابط دو کشور را تحکیم و گسترش دهد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی ضمن خوشامدگویی به دادستان کل کشور بلاروس و هیات همراه گفت: امیدوارم این سفر در راستای گسترش مناسبات حقوقی دو کشور موفقیت آمیز باشد.

وی افزود: تاکنون ما با کشور دوست و همراه بلاروس در بسیاری از عرصه‌های بین‌المللی مناسبات خوبی داشته‌ایم و مواضع مشترک دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی باعث نزدیکی هر چه بیشتر روابط شده است.

دادستان کل کشور با ابراز خرسندی از گسترش روابط همکاری دو کشور گفت: مناسبات در حوزه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور بویژه در سالهای اخیر رو به گسترش بوده است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که حضور دادستان کل کشور بلاروس در کشور جمهوری اسلامی ایران و ارتباط با دادستانی کشورمان سبب توسعه مناسبات حقوقی بیشتر میان دو کشور شود.

دادستان کل کشور بلاروس نیز در این دیدار از دعوت و مهمان‌نوازی دادستانی کل کشور جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران به مدد یک دیپلماسی سازنده توانست نگرانی‌های هسته‌ای در منطقه و سطح بین‌المللی را حل و فصل کند.

ولادیمیروویچ با بیان اینکه کشور بلاروس مخالف هرگونه تحریم یکطرفه ظالمانه علیه هر کشوری است ادامه داد: از پیروزی ایران در زمینه هسته‌ای بسیار خوشنودیم و امیدواریم تمامی تحریم‌ها بر طبق توافق‌نامه هسته‌ای حاصل شده حذف و برطرف شود.

وی ادامه داد: به سرانجام رسیدن توافق هسته ای و رفع کامل تحریم‌ها سبب افزایش سطح اعتماد عمومی در عرصه بین المللی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه از حسن نظر دادستان کل کشور بلاروس تقدیر کرد و گفت: مردم کشور ما نسبت به تعهدات کشورهای غربی خصوصاً آمریکایی‌ها بی‌اعتمادند و پایبندی غرب نسبت به توافق هسته‌ای مورد تردید ما است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره با تحریم‌ دشمنان مواجه بوده است، اما هیچگاه تحریم‌ها نتوانسته است ما را از مواضع اصولی و ارزش‌های انقلاب دور کند و ما همواره بر ارزش‌های انقلابمان پایبند بوده‌ایم.

رئیسی در ادامه با اشاره به مشکلات ایجاد شده در بلاروس یادآور شد: مشکلاتی که برای بلاروس ایجاد شده به این علت است که غربی‌ها نمی‌خواهند این کشور مستقل عمل کند، اما آنچه برای ما خوشایند است استقلال کشور بلاروس و مواضع بین‌المللی آن در راستای حفظ استقلال است.

وی خاطرنشان کرد: مساله حقوق بشر به عنوان دستاویزی از سوی کشورهای غربی مطرح است و آنها با استفاده از این ابزار به کشورهای منطقه فشار می‌آورند در حالی که اگر قرار باشد لیستی از ناقضان حقوق بشر تهیه شود ادعانامه‌ای بلند از ظلم آنان علیه بشر گشوده خواهد شد.

دادستان کل کشور از موضوع مبارزه با تروریسم به عنوان دغدغه اصلی نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: مبارزه با مواد مخدر، جرایم سازمان یافته نیز از دیگر موضوعات مهمی است که همکاری و توافق دادستانی کشور بلاروس و کشور ایران در این زمینه‌ها بسیار می‌تواند راهگشا و مؤثر باشد.

رئیسی همچنین به گسترش توافق و معاضدت‌های قضایی دو کشور نیز اشاره کرد و با اشاره به تجربیات سفر قبلی خود به کشور بلاروس یادآور شد: از چهره مصمم مردم بلاروس و اراده قوی دولتمردان این کشور متوجه شدم دو کشور ایران و بلاروس روابط خوب و مستحکمی خواهند داشت.

دادستان کل کشور بلاروس نیز با مثبت ارزیابی کردن دیدار دادستان کل کشورمان یادآور شد: بعد از این دیدار روابط نزدیکی با شما خواهیم داشت.

ولادیمیروویچ گفت: کشور ما با تمام شرکت‌ها خصوصاً نمایندگان ایرانی که در بلاروس فعالیت می‌کنند همکاری سازنده‌ای دارد و از گسترش این نوع همکاریها نیز استقبال می‌کنیم.

وی با تاکید بر حل مشکلات حقوقی قضایی ایرانیان در بلاروس یادآور شد: بنده شخصاً در خدمت تشکل های ایرانی در بلاروس هستم و مشکلات آنها را حل و فصل می‌نمایم.

ولادیمیروویچ از توافق حاصل شده در زمینه مبارزه با جرایم سازمان یافته، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم هم ابراز خرسندی کرد و گفت: توافق حاصل شده منجر به حفظ تعامل دو کشور و تشدید و تقویت مبارزه علیه جرایم مطرح شده می‌شود.

انتهای پیام

کد N914900

وبگردی