آفتاب

تظاهرات سراسری مصری‌ها در دومین سالگرد سرکوب حامیان اخوان المسلمین

تظاهرات سراسری مصری‌ها در دومین سالگرد سرکوب حامیان اخوان المسلمین

همزمان با دومین سالگرد سرکوب تظاهرات حامیان اخوان المسلمین مصر در میدان‌های "رابعه العدویه" و "النهضه"، استان‌های مختلف این کشور شاهد برگزاری تظاهراتی در محکومیت کشتار معترضان به دست نیروهای امنیتی بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، تظاهرکنندگان در استان های مختلف مصر در واکنش به کشته شدن پنچ تن در استان "الفیوم" به دست نیروهای امنیتی پس از اقامه نماز جمعه در اسکندریه تظاهراتی را برگزار و این کشتار را محکوم کردند. معترضان نیروهای امنیتی را به پیش گرفتن عملیات ترور علیه مخالفان "کودتا" متهم کرده و خواستار قصاص عادلانه عاملان شدند.

تظاهرکنندگان همچنین نمادهای میدان "رابعه العدویه" را در دست داشتند و در محکومیت سرکوب تظاهرکنندگان شعارهایی سر دادند.

مناطق شرقی قاهره نیز شاهد برگزاری راهپیمایی هایی در مخالفت با دولت فعلی بود.

در استان المنیا واقع در جنوب مصر، ده‌ها معترض در ساعات اولیه صبح روز جمعه زنجیره انسانی تشکیل داده و برخی نیز تصاویر کشته های میدان رابعه را در دست داشتند.

در استان‌های بنی سویف و الغربیه نیز نمازگزاران پس از نماز جمعه کشته شدن حامیان مرسی را محکوم کردند.

اخوان المسلمین مصر در بیانیه ای رسمی اعلام کرد پنج نفری که در استان الفیوم به دست نیروهای امنیتی کشته شدند مخالفان دولت بودند این در حالی است که یک منبع امنیتی اعلام کرد که آنها متهم به قتل دختر یکی از افسران پلیس بوده‌اند.

ائتلاف "حمایت از مشروعیت"، از گروه‌های حامی اخوان المسلمین نیز در بیانیه ای از مردم مصر دعوت کرد در تظاهراتی که تا پایان این ماه برگزار می‌شود شرکت کنند.

در این بیانیه سرکوب تظاهرات در میدان‌های الرابعه و النهضه از بزرگترین سرکوب‌های آزادی و دموکراسی توصیف شده که رژیم "کودتا" برای حفاظت از دستاوردهای خود انجام داد.

انتهای پیام

کد N914822

وبگردی