آفتاب

شکست برنامه 500 میلیون دلاری پنتاگون برای آموزش شورشیان "میانه رو" سوری

شکست برنامه 500 میلیون دلاری پنتاگون برای آموزش شورشیان "میانه رو" سوری

برنامه پنتاگون برای تشکیل یک ارتش از شورشیان به اصطلاح "میانه رو" سوری ملقب به "لشگر 30" به شکستی در ابعاد چشمگیر تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از پایگاه آنتی وار،‌ با وجود آن که این برنامه 500 میلیون دلاری هدفش ایجاد یک ارتش 15000 نفری از این شورشیان بود اما تا کنون تنها توانسته 54 نفر را آموزش دهد که از همانها هم تعدادی توسط شبه نظامیان وابسته به القاعده دستگیر شده اند؛ با این حال پنتاگون با کم اهمیت دانستن این مساله تاکید دارد که این برنامه تنها راه شکست داعش نیست.

سرهنگ پاتریک رایدر، سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اخیرا در راستای این تعریف و تمجیدها گفت که شورشیان آموزش دیده یک کمین نیروهای القاعده را ناکام گذاشتند.

اما تعداد رو به کاهش این نیروها به وضوع نشان می‌دهد که تاکید بر این برنامه دشوار شده و به همین دلیل سران نظامی آمریکا می‌گویند که این برنامه آموزشی تنها راه شکست دادن داعش نیست.

رایدر همچنین از کردهای سوریه نیز به خاطر گرفتن اراضی از داعش تعریف کرد هر چند که همین کردها مشکل جدیدی را برای آمریکا ایجاد کرده‌اند زیرا ترکیه که همپیمان آمریکا است تهدید به جنگ با آنها کرده و گفته که خواهان حضور آنها در مرز جنوبی خود نیست.

انتهای پیام

کد N914803

وبگردی