آفتاب

قانونگذار فرانسوی: اولاند از ترس رهبران اتحادیه اروپا ناوهای میسترال را به روسیه نفروخت

قانونگذار فرانسوی: اولاند از ترس رهبران اتحادیه اروپا ناوهای میسترال را به روسیه نفروخت

یک قانونگذار فرانسوی فاش کرد، رئیس‌جمهور فرانسه به علت نگرانی از انتقادهای رهبران اتحادیه اروپا اقدام به لغو قرارداد فروش دو ناو میسترال به روسیه کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "ایو پوزو دی بورگو" یک نماینده مجلس سنای فرانسه در مصاحبه با این خبرگزاری اظهار کرد: اگر فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه اجازه فروش این دو ناو میسترال به روسیه می داد، اعتماد رهبران اتحادیه اروپا به خود را از دست می داد.

دی بورگو خاطر نشان کرد:‌ فکر می کنم علت این که اولاند ناوهای میسترال را به روسیه نفروخت این است که نمی خواست مورد حمله 28 کشور عضو اتحادیه اروپا قرار بگیرد.

چهارشنبه گذشته فرانسه رسما اعلام کرد قرار داد سال 2011 فروش دو ناو میسترال به روسیه لغو شده است.

این تصمیم اولاند با انتقادهای گسترده در فرانسه روبرو شد. ایوان بلو، مشاور نیکولا سارکوزی،‌ رئیس جمهور سابق فرانسه اظهار کرد این تصمیم ضربه بزرگی به اعتبار فرانسه به عنوان یک فروشنده سلاح زد. مارین لوپن، رهبر جناح راست افراطی فرانسه نیز که سومین حزب سیاسی بزرگ این کشور است گفت پس از آن که اولاند توافق فروش ناوهای میسترال را لغو کرد فرانسه به شکلی جدی اعتبار خود را از دست داد.

روسیه و فرانسه در سال 2011 یک قرارداد 1.2 میلیون یورویی برای فروش دو ناو حامل هلی کوپتر میسترال به روسیه امضا کردند. این توافق در سال 2014 توسط پاریس به دنبال تشدید بحران در اوکراین به حال تعلیق در آمد.

انتهای پیام

کد N914453

وبگردی