آفتاب

سلطه فرناندز بر انتخابات مقدماتی روز یکشنبه

سلطه فرناندز بر انتخابات مقدماتی روز یکشنبه

کریستینا فرناندز، رئیس جمهوری آرژانتین در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری روز یکشنبه حضور ندارد اما تسلط وی در این انتخابات کاملا مشهود است.

کریستینا فرناندز، رئیس جمهوری آرژانتین در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری روز یکشنبه حضور ندارد اما تسلط وی در این انتخابات کاملا مشهود است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رئیس جمهوری پوپولیست آرژانتین که به انتقادهای واضح از مخالفان سیاسی مشهور است، در این انتخابات حضور ندارد اما سلطه وی و نفوذش بر این روند انتخابات مقدماتی کاملا مشخص است. وی از شرکت برای دور سوم در این انتخابات منع شده است.

کاندیداهای اپوزیسیون به شدت از سیاست‌های رفاه اجتماعی اعمال شده دوران فرناندز شامل سوبسیدهای بخش انرژی و حمل و نقل و بی‌توجهی به فقرا انتقاد کرد‌ه‌اند.

انتخابات مقدماتی روز یکشنبه آزمونی برای کاندیداهای پیشروی انتخابات ریاست جمهوری 25 اکتبر است در این انتخابات مقدماتی که امری غیر معمول در جهان است ،در اصل بسیاری از کاندیداهای احزاب اقلیت حذف خواهند شد.

این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که این کشور آمریکای جنوبی با 41 میلیون نفر جمعیت با کشمکش‌ها و چالش‌های زیادی نظیر اقتصاد روبه وخامت و تورم بیش از 30 درصد مواجه است. کاندیداهای ارشد این انتخابات به شدت و با جدیت به این مسائل اقتصادی توجه کرده‌اند اما هیچ یک از آنها به جزئیات اشاره‌ای نکرده‌اند.

دانیل سیولی، فرماندار بوئنوس آیرس و معاون سابق رئیس جمهوری آرژانتین کاندیدای حزب حاکم است که احتمالا جانشین فرناندز می‌شود. مائوریسیو ماکری، شهردار در حال کناره گیری بوئنوس آیرس و رئیس سابق باشگاه بوکاجونیورز نیز کاندیدای پیشروی اپوزیسیون است. سرجیو ماسا که پیشتر پست‌های انتخاباتی و کابینه را داشته نیز یک کاندیدای مستقل است.

براساس نظرسنجی‌ها، سیولی با 10 درصد از ماکری پیشی دارد.

برای سیولی و ماکری این انتخابات مقدماتی یک شانس برای آزمودن بهترین استراتژی‌هاست. اگر سیولی با یک اختلاف زیاد پیروز شود، احتمالا به حمایت از فرناندز ادامه می‌دهد. اما اگر ماکری پیروز شود به منتقد شدید‌اللحن رئیس جمهوری کنونی آرژانتین بدل خواهد شد.

انتهای پیام

کد N914362

وبگردی