آفتاب

تهدید دولت لیبی به اقدام نظامی علیه گروه‌های حاکم در طرابلس

تهدید دولت لیبی به اقدام نظامی علیه گروه‌های حاکم در طرابلس

همزمان با اعلام زمان برگزاری مذاکرات صلح لیبی در ژنو، نخست وزیر دولت موقت این کشور اعلام کرد که در صورت شکست مذاکرات ارتش لیبی آماده بازپس‌گیری طرابلس است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الشروق، عبدالله الثنی، نخست وزیر دولت موقت لیبی در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیایی گفت: اگر مذاکرات صلح در مراکش شکست بخورد ارتش لیبی آماده است تا شهر طرابلس را پس بگیرد.

وی افزود: دخالت خارجی در لیبی ناامنی را در کشور بیش‌تر کرده و ما هرگز دخالت خارجی بدون ارائه درخواست رسمی از لیبی را نمی‌پذیریم.

الثنی گفت: غرب و آمریکا اگر واقعا در مبارزه با تروریسم جدی هستند باید سلاح و ذخایر را از طریق کانال‌های رسمی برای لیبی ارسال کرده و نیروهای ارتش و پلیس لیبی را آموزش دهند.

وی در ادامه گفت: اگر غرب به ممنوعیت ارسال سلاح برای لیبی ادامه دهد، لیبی ناچار است ائتلافی را با قدرت‌های جهان از جمله روسیه برای دریافت سلاح تشکیل دهد.

وی همچنین به چالش‌های موجود بر سر راه دولت لیبی در داخل و خارج از این کشور و رشد روز افزون تروریسم و حملات این گروه به نواحی مختلف لیبی اشاره و طرف‌های غربی را به انجام اقداماتی در تقویت شبه نظامیان فجر لیبی و حمایت از "انصارالشریعه" برای طولانی‌تر کردن جنگ در این کشور متهم و تاکید کرد شکست مذارکات الصخیرات پیامدهای وخیمی برای لیبی دارد لذا جامعه جهانی باید تحریم‌هایی را علیه کارشکنان در مذاکرات صلح اعمال کنند.

در حال حاضر دو دولت در لیبی وجود دارد؛ یکی دولت لیبرال طبرق که از سوی «ارتش ملی لیبی» حمایت می‌شود و از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است. دیگری دولت طرابلس که از سوی شبه‌نظامیان فجر لیبی حمایت می‌شود. لیبی از سال 2011 صحنه درگیری‌ها میان شبه‌نظامیان بوده است و در این درگیری‌ها ده‌ها تن کشته شده‌اند. داعش نیز اخیراً از وخامت اوضاع امنیتی و سیاسی در این کشور استفاده کرده و برخی مناطق در شهر سرت و درنه را اشغال کرده است.

انتهای پیام

کد N914317

وبگردی