آفتاب

پیش‌نویس طرح بهداشت و سلامت در مدارس تهران کلید خورد

پیش‌نویس طرح بهداشت و سلامت در مدارس تهران کلید خورد

پیش نویس طرح آموزش بهداشت و سلامت با هدف آموزش دانش آموزان مقطع ابتدایی و اولیای آنها به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران کلید خورد.

به گزارش سرویس اجتماعی ایسنا، پنجمین جلسه کارگروه بهداشت و سلامت به ریاست مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران و با حضور نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران،سازمان آموزش و پرورش و ثبت احوال استان برگزار شد.

در این جلسه پیش نویس تکمیل شده طرح آموزش بهبود وضعیت بهداشت و سلامت خانواده و جمع بندی نظرات و پیشنهادات اعضای حاضر در جلسه در خصوص طرح نگارش شده و تبیین عنوان طرح، پیگیری مصوبات جلسه گذشته و اعلام ظرفیت‌ها، نحوه و میزان مشارکت هر یک از دستگاه ها در اجرای طرح، مورد بررسی قرار گرفت.

زهرا ساعی با اشاره به اهمیت اجرای بسته آموزشی بهداشت و سلامت که در ذیل طرح ازدواج آسان و خانواده پایدار قرار دارد، گفت:‌ اجرای بسته آموزشی بهداشت و سلامت در گروه هدف دانش آموزان مقطع پیش دبستانی و ابتدایی است و مخاطب عام دانش‌آموزان و اولیای آنها مورد نظر است.

وی افزود: در این طرح آموزش مربیان در اولویت اجرای طرح قرار دارد، به طوری که با همکاری آموزش و پرورش قرار است مربیان طی جلساتی سرفصل‌های هدف را آموزش دیده و برای انتقال به دانش آموزان و اولیا آماده شوند.

به گفته مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران، طرح آموزش بهداشت و سلامت قرار است در مدارس ابتدایی منطقه 5 تهران کلید خورده و پس از پالایش نتایج به دست آمده در سایر مناطق اجرایی شود.

زهرا ساعی گفت: برای اجرای طرح آموزشی خود از معلمان مجرب مدارس و استادان دانشگاه استفاده می‌کنیم. از این طریق در تلاش هستیم در جهت اجرایی کردن سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه افزایش جمعیت گام برداریم و بتوانیم فرزندآوری را نهادینه کنیم.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، ساعی در پایان گفت: در این دوره‌ها قصد داریم که ضمن پرداختن به مباحث مربوط به فرزندآوری و فرزندپروری مشاوره‌های لازم را به خانواده‌ها ارائه دهیم و در این مرحله به مساعدت دستگاه‌های اجرایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و صداوسیما نیاز داریم و به طور حتم از آنان کمک می‌گیریم.

انتهای پیام

کد N914255

وبگردی