آفتاب
جهانگیری در مراسم روز خبرنگار در ایسنا:

ایسنا خوش درخشیده/در تولید، انتقال، توزیع و دریافت پیام نیازمند بهسازی هستیم

ایسنا خوش درخشیده/در تولید، انتقال، توزیع و دریافت پیام نیازمند بهسازی هستیم

اسحاق جهانگیری ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران باید دارای انگیزه بالا، سلامت اخلاقی، حقوق شناخته شده صنفی، معیشت مناسب، دانش تخصصی و مهارت بالا باشند.

به گزارش خبرنگارسیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، معاون اول رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که در ایسنا برگزار شد، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف خبری این رسانه در جمع خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار به خانواده بزرگ خبری و رسانه‌ای و ارتباطات و اطلاع رسانی اظهار کرد: از شورای فرهنگ عمومی کشور که در سال 1377 برای نامگذاری روز خبرنگار در سالگرد شهادت شهید صارمی در مزار شریف افغانستان به دست گروه طالبان به همراه تعدادی از دیپلماتهای عزیز تدبیر به خرج دادند، تشکر می‌کنیم و یاد همه کسانی که در حوزه خبری و رسانه در دوران‌های مختلف مشرطه، جنگ و غیره فعالیت داشتند از جمله شهید آوینی، دکتر کاظم معتمد نژاد، مرحوم بورقانی و حسین قندی را گرامی می‌داریم.

جهانگیری با بیان این که روز خبرنگار روزی نمادین است که نقش مهم تاریخی خبرنگار را مورد توجه قرار می‌دهد اظهار کرد: خبرنگار به عنوان دیده‌بان جامعه نقش آگاهی رسانه‌ را بر عهده دارد و زبان تفاهم و گفت‌وگوی میان نسلی بین حکومت و مردم و جامعه و دولت است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این که خبرنگاران در جامعه مانند اعصاب در بدن عمل می‌کنند، خاطر نشان کرد: ایسنا، که متشکل از عده‌ای جوان و فعال و تاثیرگذار بوده و در حال حاضر مجموعه‌ای جوان و پرانگیزه و سخت کوش است، در عمر کوتاه خود خوش درخشیده است.

وی در ادامه به سابقه رابطه خوب خود با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در دوران حضور در وزارت صنعت و معدن، دوره‌ی بیکاری و امروز که در دولت حضور دارد اشاره کرد و گفت: ما به عنوان مسئولین اجرایی کشور تا آنجا که توان داریم باید سختی کار خبرنگاران را کم کنیم و حقوق صنفی و حرفه‌ای خبرنگاران، که میدانی برای درستکاری شما و نقش آفرینی مثبت و موثر خبرنگاران است را به درستی بشناسیم و بشناسانیم.

جهانگیری تصریح کرد:‌خبرنگاران، سردبیران و مدیران رسانه‌ها، به خوبی می‌دانند روزنامه‌نگار خوب به چه چیزهایی نیاز دارند و در واقع آنچه که یک روزنامه‌نگار خوب به جامعه تحویل می‌دهد انگیزه بالا و سلامت اخلاق و حقوق شناخته شده صنفی ،معیشت مناسب، دانش تخصصی و مهارت بالاست.

جهانگیری با بیان این که روزنامه‌نگار باید شأن و وظیفه‌ی خود رابه خوبی بداند خاطر نشان کرد:‌ مدیران رسانه و سیاست‌گذاران حکومت در دولت و همچنین دستگاه قضایی قانون‌گذاری باید شأن و وظیفه و جایگاه خبرنگاران را به خوبی شناسایی کند.

وی با بیان اینکه نظام جامعه، دولت و رسانه‌های امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند بهسازی وضعیت نظام اطلاع رسانی کشور، از صدا و سیما تا دیگر رسانه‌ها و مطبوعات است، گفت: بهسازی باید در حوزه‌ی تولید پیام ، انتقال و توزیع پیام و دریافت پیام مورد توجه قرار گیرد.

ادامه دارد

کد N914158

وبگردی