آفتاب

رأی عجیب دادگاه کویت به عاملان داعشی قتل‌عام شیعیان

رأی عجیب دادگاه کویت به عاملان داعشی قتل‌عام شیعیان

ایرنا نوشت:

دادگاه کویت 11 نفر از 29 متهم انفجار تروریستی مسجد امام صادق(ع) این کشور را که منجر به شهادت 26 نمازگزار روزه دار و زخمی شدن بیش از 200 نفر دیگر شد، تبرئه و در عین حال ممنوع الخروج کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، دادگاه جنایی کویت در دومین روز بررسی پرونده متهمان انفجار خونین مسجد امام صادق(ع) این کشور که منجر به شهادت 26 نمازگزار روزه دار زخمی شدن بیش از 200 نفر دیگر شد، 11 نفر از 29 متهم این پرونده را 'بدون ضمانت و مشروط به عدم خروج از کشور' تبرئه کرد.

این در حالی است که 29 متهم این پرونده که هفت نفر از آنان زن هستند، تبعه کویت، عربستان، پاکستان و تعدادی نیز از افراد بدون تابعیت موسوم به 'بدون' هستند. هفت نفر از متهمان این پرونده به صورت غیابی محاکمه شدند.

در این دادگاه، متهم ردیف اول پرونده به نام عبدالرحمن صباح عیدان که از جمله افراد بدون تابعیت است، مجددا نسبت به وابستگی خود به گروه تروریستی داعش و همکاری در رساندن فرد انتحاری به مسجد امام صادق(ع) اعتراف کرد.

وی در ادامه اعترافات خود ضمن تایید صحت تصاویر گرفته شده از لحظه انفجار توسط دوربین های مدار بسته مسجد، اظهار داشت: فرد انتحاری به نام فهد سلیمان القباع به من گفته بود که تنها پس از خالی شدن مسجد از نمازگزاران اقدام به منفجر کردن خود خواهد کرد. قرار است جلسه بعدی دادگاه روز دوشنبه برگزار شود.

گروه تروریستی داعش مسوولیت انفجار خونین مسجد امام صادق (ع) کویت را بر عهده گفته بود.

5252

کد N914098

وبگردی