آفتاب

هلاکت ۶۷ داعشی در بمباران و درگیری های مناطق مختلف عراق

هلاکت ۶۷ داعشی در بمباران و درگیری های مناطق مختلف عراق

۶۷ تروریست داعشی در بمباران و درگیری های مناطق شمالی و غربی عراق به هلاکت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، قاسم العبیدی رئیس پلیس منطقه البغدادی گفت: حملات جنگنده های ائتلاف بین المللی به کاروان خودروهای نظامی گروهک داعش در منطقه «الکصریات» واقع در ۹۰ کیلومتری الرمادی منجر به انهدام ۱۱ خودروی نظامی و هلاکت ۳۹ تروریست شد.

در همین رابطه شیرزاد خولی از نیروهای پیشمرگه کُرد گفت: نیروهای پیشمرگه کرد توانستند مانع از حمله تروریست های داعش به پایگاه های پیشمرگه ها در شهرستان سنجار شوند و در درگیری میان طرفین ۱۳ تروریست داعشی به هلاکت رسیدند.

وی افزود: جنگنده های ائتلاف بین المللی از نیروهای پیشمرگه در جریان درگیری ها حمایت کردند و در بمباران مواضع داعش در شهرستان «البعاج» در جنوب سنجار ۱۵ تروریست کشته شدند.

هر جند داعش بسیاری از مناطقی را که در سال گذشته در استان های دیالی، نینوا و صلاح الدین به کنترل خود در آورده، از دست داده است، ولی همچنان اکثر شهرها و مناطق استان الانبار تحت کنترل تروریست های داعش قرار دارد.

در خبر دیگر مسئولان عراق اعلام کردند گروهک داعش از زمان در دست گرفتن کنترل شهر موصل بیش از ۲۰۰۰ نفر را در این شهر اعدام کرده است. سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق گفت: اعدام بیش از ۲۰۰۰ هزار شهروند بیگناه عراقی توسط داعش جنایت کشتار علیه بشریت است که دست کمی از دیگر جنایت های کشتار در تاریخ ندارد.

کد N913979

وبگردی