آفتاب

وزیر امور خارجه به لبنان سفر می‌کند

وزیر امور خارجه به لبنان سفر می‌کند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان خبر داد: وزیر امور خارجه کشورمان در چارچوب رایزنی‌های منطقه‌ای با کشورهای منطقه در خصوص توافق هسته‌ای و مسائل مهم منطقه به لبنان سفر می‌کند.

محمد فتحعلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: این سفر طی روزهای آینده برای رایزنی با مقام‌های دولت و شخصیت‌های مهم مقاومت لبنان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: تبیین ابعاد توافق هسته‌ای و فرصت‌های ناشی از آن برای ارتقای همکاری‌های دوجانبه با لبنان در عرصه‌های مختلف و همچنین تعمیق همکاری‌ها برای مقابله با چالش‌های مشترک در منطقه از محورهای گفت‌وگو خواهد بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت خاطرنشان کرد: علاوه بر این با توجه به نقش ممتاز لبنان و مقاومت، تحکیم جبهه مقاومت از محورهای اصلی گفت‌وگوها خواهد بود.

روز گذشته شبکه خبری لبنانی المنار در گزارشی اعلام کرد: محمدجواد ظریف ، روز سه‌شنبه آینده وارد بیروت می‌شود تا با مقامات لبنانی درباره مسائل مختلف منطقه به ویژه توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای بزرگ گفت‌وگو کند.

این شبکه خبری افزود: ظریف با مقامات لبنانی درباره پیامدهای مثبت توافق هسته‌ای بر همکاری‌های بین ایران و لبنان به ویژه بعداز رفع تحریم‌های بین‌المللی تحمیل شده بر جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

المنار با بیان این‌که «سفر وزیر امور خارجه ایران به لبنان در چارچوب سفر دوره‌ای او به چند کشور منطقه صورت می‌گیرد»، تاکید کرد: این سفر با توجه به پیشنهاد جدید ایران برای حل بحران سوریه حایز اهمیت است.

تهران در چند روز گذشته میزبان ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه و میخائیل باگدانف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور در امور خاورمیانه بود.

همزمان با حضور المعلم و بوگدانف در تهران، از سوی حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه کشورمان اعلام شد که طرح ایران در ارتباط با بحران سوریه به روز شده است.

در همین چارچوب رئیس اداره خاورمیانه وزارت امور خارجه نیز اعلام کرد: جزئیات طرح جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه برای هیچ طرف بین‌المللی مشخص نیست و افشا نمی‌شود.

ظریف دو هفته پیش در چارچوب اولین سفر منطقه‌ای خود بعد از توافق وین به کشورهای کویت ، قطر و عراق سفر کرده بود.

وزیرخارجه کشورمان در دی ماه سال 1392 نیز به لبنان سفر کرد و با مقامات ارشد این کشور از جمله میشل سلیمان رییس جمهور وقت، نبیه بری رییس مجلس، تمام سلام نخست وزیر و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و با آنان درباره تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفت وگو کرد.

انتهای پیام

کد N913540

وبگردی